Tiptoptalk!: A game to improve the perception and production of L2 sounds

  1. Rauber, Andreia 2
  2. Tejedor García, Cristian 1
  3. Cardeñoso Payo, Valentín 1
  4. Cámara Arenas, Enrique 1
  5. González Ferreras, César 1
  6. Escudero Mancebo, David 1
  7. Rato, Anabela 3
  1. 1 Universidad de Valladolid
    info
    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

    Localización geográfica de la organización Universidad de Valladolid
  2. 2 Universidade Católica de Pelotas
    info
    Universidade Católica de Pelotas

    Pelotas, Brasil

    ROR https://ror.org/0376myh60

    Localización geográfica de la organización Universidade Católica de Pelotas
  3. 3 Universidade do Minho
    info
    Universidade do Minho

    Braga, Portugal

    ROR https://ror.org/037wpkx04

    Localización geográfica de la organización Universidade do Minho
Actas:
Proceedings of IberSPEECH. New Sounds 2016, 8th International Conference on Second Language Speech

Año de publicación: 2016

Tipo: Aportación congreso

UVaDOC. Repositorio Documental de la Universidad de Valladolid: lock_openAcceso abierto Externo lock_openAcceso abierto Externo lock_openAcceso abierto Externo

Resumen

Swain’s (1985) Comprehensible Output Hypothesis considers that input alone may not be enough for second/foreign language (L2) learners to acquire new language forms. The Hypothesis claims that producing an L2 will facilitate L2 learning due to the mental processes related with language production. Thus, learners will more likely notice discrepancies and gaps between linguistic aspects of their native language (L1) and those of their L2 when producing language than when only perceiving language.