La expresión oral y los libros de texto. Estudio de los manuales escolares de Ed. Primaria para conocer el número de actividades orales de las distintas editoriales

  1. Suárez Ramírez, Miriam 1
  1. 1 Universidad de Extremadura
    info

    Universidad de Extremadura

    Badajoz, España

    ROR https://ror.org/0174shg90

Revista:
Investigaciones Sobre Lectura

ISSN: 2340-8685

Año de publicación: 2016

Título del ejemplar: Investigaciones Sobre Lectura

Número: 6

Páginas: 76-86

Tipo: Artículo

DOI: 10.37132/ISL.V0I6.155 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Otras publicaciones en: Investigaciones Sobre Lectura

Resumen

We all know the importance of oral and communication skills and the difficulties presented by our children and youth to make use of them.On the other hand, we continue checking the importance of exercise textbooks or textbooks in schools. To this it is added that still too often teachers still considers these textbooks or textbooks as the main resource to organize their teaching-learning process.We believe the textbooks or textbooks remain a very important tool for students and teachers weight. So, what these books or manuals will propose what then put into practice in the school daily.So we've looked at the primary school textbooks that are present in various colleges Ed. To analyze the extent to propose activities that develop oral expression of students.

Referencias bibliográficas

  • Citas Alvermann, D., Dillón, D. y O’Brien, D. (1990): Discutir para comprender. Ed. Visor: Madrid.
  • Badía, D y Vilá, M. (1993): Juegos de expresión oral y escrita. Barcelona: Graó.
  • Ballesteros, C.; Palou, J. (2002): “Les creences dels professors i l’ensenyament de la llengua oral”, en Vilá, M. (coord.), Didáctica de la llengua oral formal, Barcelona: Graó, 111-124.
  • Bally, C. (1932). Lingüística general y Lingüística francesa. Madrid: Alianza.
  • Chomsky, N. (1965): Aspectos de la teoría de la sintaxis, MIT Press, Cambridge, Mass, 4.
  • Cousinet, R. (1980): Pedagogía del aprendizaje. Barcelona: Planeta.
  • Díez Aguado, B. y Alonso Íñigo, M.ª I. (1993): Lectoescritura. Una propuesta para alumnos con necesidades educativas especiales. Madrid: Escuela Española.
  • Juárez, A. y Monfort, M. (1989): Estimulación del lenguaje oral. Madrid: Santillana.
  • Sánchez, A. (1983): Una metodología de la lengua oral. Escuela Española: Madrid.