Agenda temática, estrategias discursivas y deliberación en la campaña electoral de 2011. Análisis de los blogs de Jesús Ceberio (El País) y Arcadi Espada (El Mundo)

  1. López García, Guillermo
  2. Campos-Domínguez, Eva
  3. Valera Ordaz, Lidia
Revista:
Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

ISSN: 1137-1102

Any de publicació: 2013

Número: 34

Pàgines: 49-72

Tipus: Article

Altres publicacions en: Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

Resum

Artikulu honek, alde batetik, blogen presentzia hauteskunde kanpainan eta blog horiek eztabaida eramaile eta iritzi sortzaile gisa duten balioa analizatzen du. Eta, bestetik, ohiko hedabideek blogak zelan erabiltzen dituzten du aztergai. Horretarako, 2011ko azaroko Hauteskunde Orokorretako kanpaina sasoian Jesús Ceberio (El País) eta Arcadi Espada (El Mundo) kazetariek sinaturiko bi blogak �bereziki adierazgarriak� ikertu dira. Artikuluak ez ezik, haien irakurketatik sorturiko eztabaida bera ere barne hartzen dituzten hiru ikusmolde metodologiko konbinatzen ditu analisiak.

Referències bibliogràfiques

  • ADAMIC, L. y GLANCE, N. (2005). “The Political Blogosphere and the 2004 U.S. Election: Divided They Blog”. LinkKDD workshop.
  • ALBRECHT, S.; LÜBCKE, M.; y HARTIG-PERSCHKE, R. (2009). “Under Construction. Weblog Campaigning in the German Bundestag Election 2005”. En PANAGOPOULOS, C. (ed.) Politicking Online. The Transformation of Election Campaign Communications. New Brunswick: Rutgers University Press. pp. 179-199.
  • CAMPOS, E. (2011). La ciberdemocracia en el Congreso de los Diputados (2004- 2008). Madrid: Congreso de los Diputados
  • CAMAJ, L,., HONG, S., LANOSGA, G. y LUO, Y. (2009). “Political Discourse on Facebook: A New Public Sphere?”. Paper presented at the annual meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication, Sheraton Boston, Boston, MA, Aug 05, 2009. [http://www.allacademic.com/meta/ p375074_index.html]. Consultado el 22/7/2012
  • CHRISTAKIS, N. y FOWLER, J. (2010). Conectados. Madrid: Taurus
  • DADER, J. L. y CAMPOS, E. (2006). “Internet parlamentario en España (1999- 2005). Los recursos para el contacto ciudadano y su uso, con una comparación europea“. En: Zer n.º 20, pp. 105-132.
  • DADER, J. L. y CHENG, L. (2011). “Análisis cuantitativo y cualitativo de las webs de los partidos”. En: SAMPEDRO, V. (coord.). Cibercampaña. Cauces y diques para la participación. Las Elecciones Generales de 2008 y su proyección tecnopolítica. Madrid: Editorial Complutense. pp. 129-144.
  • FEARON, J. D. (2001). “La deliberación como discusión”. En: ELSTER, Jon (coord.) (2001). La democracia deliberativa. Barcelona: Gedisa.
  • FREELON, D. G. (2010). “Analyzing online political discussion using three models of democratic communication”. En: New Media & Society, vol. 12, n.º7, pp. 1172-1190. [http://nms.sagepub.com/content/12/7/1172.full.pdf+html] Consultado el 22/7/2012
  • GRAHAM, T. S. (2009). What’s Wife Swap got to do with it?: Talking Politics in the net-based public sphere. Amsterdam: Amsterdam School of Communications Research, University of Amsterdam.
  • HURWITZ, R. (2003). “Who Needs Politics? Who Needs People? The Ironies of Democracy in Cyberspace”. En JENKINS, H. y THORBURN, D. (eds.) Democracy and New Media. Cambridge: The MIT Press.
  • JENKINS, H. (2008). Convergence Culture: la cultura de la convergencia de los medios de comunicación. Barcelona: Paidós Comunicación.
  • JOHNSON, J. (2001). “Argumentos a favor de la deliberación. Algunas consideraciones escépticas”. En: ELSTER, J. (coord.) (2001). La democracia deliberativa. Barcelona: Gedisa.
  • LÉVY, P. (2004). Ciberdemocracia. Ensayo sobre filosofía política. Barcelona: UOC. Colección Nuevas Tecnologías y Sociedad.
  • LÓPEZ GARCÍA, G. (2006). “Comunicación en red y mutaciones de la esfera pública”. En: Zer n.º 20. pp. 231 249. [http://www.ehu.es/zer/hemeroteca/pdfs/ zer20-11-lopez.pdf ] Consultado el 22/7/2012
  • LÓPEZ GARCÍA, G. y CLEMENTE, C. (2010). “Posicionamientos ideológicos, agenda mediática y blogosfera”. En: Miguel Hernández Communication Journal n.º 1. [http://mhcj.es/2010/12/05/guillermolopez_carolinaclemente/] Consultado el 22/7/2012.
  • LÓPEZ GARCÍA, G.; LARA, T.; y SÁNCHEZ DUARTE, J. M. (2011). “Los weblogs como mecanismos de reafirmación ideológica: la blogosfera española ante las Elecciones Generales de 2008”. En SAMPEDRO, V. (coord.). Cibercampaña. Cauces y diques para la participación. Las Elecciones Generales de 2008 y su proyección tecnopolítica. Madrid: Editorial Complutense. pp. 201-236.
  • MARATEA, R. (2008). “The e-Rise and Fall of Social Problems: The Blogosphere as a Public Arena”. En Social Problems, Vol. 55, no 1. pp. 139-160.
  • MESO, K. (2003). “El valor de Internet durante el conflicto en Irak”. Revista Latina de Comunicación Social, vol. 55.
  • RODRÍGUEZ, R., y CASTROMIL, A. (2010). “La circulación social de los encuadres periodísticos en tiempo de campaña electoral: Transmisión, influencia y atribución de responsabilidad”. Zer n.º 29. Pp 193-212.
  • RUIZ, C.; MASIP, P.; DÍAZ NOCI, J. y DOMINGO, D. (2010). “Conversación 2.0. y democracia: Análisis de los comentarios de los lectores en la prensa digital catalana”. En: Comunicación y Sociedad n.º2, pp 7-39.
  • STANYER, J. (2006). “Online Campaign Communication and the Phenomenon of Blogging. An Analysis of Web Logs During the 2005 British General Election Campaign”. Aslib Proceedings, 58. pp. 404-415.
  • SUNSTEIN, C. (2003). Republica.com. Internet, democracia y libertad. Barcelona: Paidós.
  • SUNSTEIN, C. (2007). Republic.com 2.0. Princeton: Princeton University Press.
  • TRAMMELL, K. (2006): “The Blogging of the President”. En WILLIAMS, A. y TEDESCO, J. (eds.) The Internet Election. Perspectives on the Web in Campaign 2004. New York: Rowman & Littlefield. pp. 133-146.
  • TRIPPI, J. (2008). The Revolution will not be Televised. Democracy, the Internet, and the Overthrow of Everything. Nueva York: HarperCollins.
  • ZALCBERG, A. (2001). “El ciberperiodismo”. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, núm. 7, pp. 197-184.