El desarrollo de la competencia científica del profesorado en formación inicial en el contexto de los huertos ecodidácticosdiseño de una secuencia didáctica en torno al suelo y la ciencia ciudadana

  1. Daniel Zuazagoitia 1
  2. Lourdes Aragón 2
  3. Aritz Ruiz Gonzalez 1
  4. Marcia Eugenio Gozalbo 3
  5. Fátima Rodríguez Marín 4
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
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    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

  2. 2 Universidad de Cádiz
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    Universidad de Cádiz

    Cádiz, España

    ROR https://ror.org/04mxxkb11

  3. 3 Universidad de Valladolid
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    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

  4. 4 Universidad de Sevilla
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    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

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Journal:
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974

ISSN: 2530-9579

Year of publication: 2019

Issue Title: I Jornadas de la ÁPICE. La formación inicial en ciencias de maestros/as. Transferencia a la práctica

Volume: 3

Issue: 2

Pages: 138-141

Type: Article

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Abstract

We describe the design of a learning unit oriented towards developing scientific literacy in Pre-School and School preservice teachers at several Spanish universities, and structured around the assessment of soils’ health by following the procedures established by the Center of Environmental Studies for the Network of Citizenship Science of Vitoria-Gasteiz (Targets of Agricultural Ecosystems Health, TSEA). The unit has been designed from a constructivist perspective which combines two strategies specific to Science Teaching, such as conceptual change and inquiry. It also aims to promote soil’s knowledge and science engagement in students.

Bibliographic References

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