Proyecto de aprendizaje tutorado en la formación científica inicial de las estudiantes del grado educación infantil

  1. López Luengo, María Antonia
  2. Vicente Rodado, Fuencisla
Book:
Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida: IX Congreso Internacional de Evaluación Formativa y Compartida en Docencia Infantil, Primaria, Secundaria y Universitaria. Celebrado en Santander del 17 al 19 de septiembre de 2015
  1. González-Fernández, Natalia (coord.)
  2. Salcines Talledo, Irina (coord.)
  3. García Ruiz, María Elena (coord.)

Publisher: Editorial de la Universidad de Cantabria ; Universidad de Cantabria

ISBN: 978-84-8102-761-7

Year of publication: 2015

Congress: Congreso Internacional de Evaluación Formativa y Compartida en Docencia Infantil, Primaria, Secundaria y Universitaria (9. 2015. Santander)

Type: Conference paper

Abstract

In this paper is showed the report of a task that was implemented in a third curse subject of Grado en Educación Infantil at Valladolid University. The task showed is a Project Oriented Learning (POL). POL is considered a good-practice that has showed success in different contexts. The challenge for the students groups (6-8 students) is to design a science program for preschool children (1-6 years). General information about the learning process and the assessments system of the subject is included because de POL is an essential element.