El papel de las nuevas tecnologías en el desarrollo de proyectos piloto de innovación docente.

  1. Rubia Avi, Mariano
  2. Marbán Prieto, José María
Journal:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Year of publication: 2006

Volume: 5

Issue: 2

Pages: 301-308

Type: Article

More publications in: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

Abstract

ICT are nowadays seen inside Teacher Training Degrees from a double perspective: like a content or aspect of the reality with which the students must take contact, taking advantage of their benefits to the maximum, and like a resource that can approach them other contents. In this communication we will contemplate a third front: ICT as one of the most valuable tools facing the adaptation to the new European Space for Higher Education, both from a teaching and a learning point of view.

Bibliographic References

  • Bazarra, L. et altri (2005). Ser profesor y dirigir profesores en tiempos de cambio. Madrid:  Narcea. 
  • Colás  Bravo,  P.  y De  Pablos  Pons,  J.  (2005).  La Universidad  en  la Unión  Europea.  Ediciones Aljibe: Málaga  
  • Escalona Orcao, A. & Loscertales Palomar, B. (2005). Actividades para la enseñanza y  el aprendizaje de  competencias genéricas  en  el marco del EEES. Zaragoza: Prensas  Universitarias de Zaragoza.  
  • De  Miguel  Díaz,  M.  (2004).  Adaptación  de  los  planes  de  estudio  al  proceso  de  convergencia europea.  Oviedo: Universidad de Oviedo.  
  • Villar  Angulo,  L.M.  (2004).  Programa  para  la  mejora  de  la  docencia  universitaria.  Madrid: Pearson.