El papel de las nuevas tecnologías en el desarrollo de proyectos piloto de innovación docente.
ISSN: 1695-288X
Year of publication: 2006
Volume: 5
Issue: 2
Pages: 301-308
Type: Article
More publications in: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa
Abstract
ICT are nowadays seen inside Teacher Training Degrees from a double perspective: like a content or aspect of the reality with which the students must take contact, taking advantage of their benefits to the maximum, and like a resource that can approach them other contents. In this communication we will contemplate a third front: ICT as one of the most valuable tools facing the adaptation to the new European Space for Higher Education, both from a teaching and a learning point of view.
Bibliographic References
- Bazarra, L. et altri (2005). Ser profesor y dirigir profesores en tiempos de cambio. Madrid: Narcea.
- Colás Bravo, P. y De Pablos Pons, J. (2005). La Universidad en la Unión Europea. Ediciones Aljibe: Málaga
- Escalona Orcao, A. & Loscertales Palomar, B. (2005). Actividades para la enseñanza y el aprendizaje de competencias genéricas en el marco del EEES. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
- De Miguel Díaz, M. (2004). Adaptación de los planes de estudio al proceso de convergencia europea. Oviedo: Universidad de Oviedo.
- Villar Angulo, L.M. (2004). Programa para la mejora de la docencia universitaria. Madrid: Pearson.