Análisis de las notas tomadas por los alumnos en una presentación inicial de límite de una función
- 1 Universidad de Valladolid, España
ISSN: 1887-3987
Year of publication: 2017
Volume: 11
Issue: 3
Pages: 155-179
Type: Article
More publications in: PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática
Abstract
In this article, we examined the notes taken by four classes of eleventh-gradeduring the first presentation of thenotion of function limit. We analyzed the elements that the students had decided to write down and the aspects of the meaning of the concept represented in their notes. We detected important differences in the transcription of examples and verbal notes. Thesenotes usually emphasized movements only in one variable or on the graphs of the functions. We conclude with some reflections about the potential influence of these notes in the student’s learning of the concept.
Funding information
El primer autor cuenta con una beca FPU (Ref. FPU12/02241) del MECD. Agradecemos a los docentes y a los alumnos participantes su colaboración desinteresada en esta investigación, y a los doctores Tomás Ortega y Cristina Pecharromán por sus valiosas aportaciones en la redacción final del artículo.Funders
-
MECD
Spain
- FPU12/02241
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