Estudio de las actitudes hacia las Matemáticas en los Grados en Educación Infantil y Primaria

  1. Cristina Pedrosa-Jesús 1
  2. Carmen León-Mantero 2
  3. María Astrid Cuida Gómez 3
  1. 1 Universidad de Extremadura
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    Universidad de Extremadura

    Badajoz, España

    ROR https://ror.org/0174shg90

  2. 2 Universidad de Córdoba
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    Universidad de Córdoba

    Córdoba, España

    ROR https://ror.org/05yc77b46

  3. 3 Universidad de Valladolid
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    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

Aldizkaria:
Matemáticas, Educación y Sociedad

ISSN: 2603-9982

Argitalpen urtea: 2020

Alea: 3

Zenbakia: 3

Orrialdeak: 18-28

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Matemáticas, Educación y Sociedad

Laburpena

The papers published in literature of the last decades reveal the importance of attitudes towards mathematics when westudy the teaching-learning process of the subject. In this study, attitudes towards mathematics are analyzed, through the Auzmendi attitudes scale, in pre-serviceteachers, discussing the possible differences by gender and degree (Degrees in Early Childhood Education and Primary Education). A neutral-slightly positive attitude appears, being men and students of the Degree in Primary Education those who show a more positive attitude towards mathematics.

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