Comunicación corporativa y educación en valores en el aula universitariaUn proyecto de Aprendizaje-servicio (APS)

  1. Martínez-Sanz, Raquel 1
  2. Durántez-Stolle, Patricia 1
  1. 1 Universidad de Valladolid, España
Revista:
OBETS: Revista de Ciencias Sociales

ISSN: 1989-1385

Año de publicación: 2020

Volumen: 15

Número: 2

Páginas: 563-588

Tipo: Artículo

DOI: 10.14198/OBETS2020.15.2.07 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

The work in the classroom of solidarity values encourages the construction of socially responsible and committed citizens. This research evaluates the effects of the service-learning methodology applied in the university classroom when it relies on corporate and audiovisual communication. Through a multidisciplinary and multimethod triangulation, which combined the survey, the content analysis and the in-depth interview, the change of attitude and perception in the participants is verified. In addition, the results confirm the validity of collaborative and autonomous work by projects and the audiovisual format as a means to effectively involve and transfer solidarity values.

Información de financiación

Este trabajo forma parte del Proyecto de aprendizaje colaborativo “Hazte donante”: creación de una campaña de comunicación social, audiovisual y digital reconocido y financiado por el Área de Innovación Docente de la Universidad de Valladolid.

Financiadores

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