La innovación docente en didáctica de las ciencias a través de evaluación formativa

  1. Vallés Rapp, Cristina 1
  2. López Luengo, Mª Antonia 1
  1. 1 Universidad de Valladolid
    info

    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

Book:
Ciencias para el mundo contemporáneo y formación del profesorado en didáctica de las ciencias experimentales: Actas de los XXIII Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Almería 9-12 de septiembre de 2008
  1. Jiménez Liso, María Rut (coord.)

Publisher: Editorial Universidad de Almería (edual) ; Universidad de Almería

ISBN: 978-84-691-5088-7

Year of publication: 2008

Pages: 372-383

Congress: Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales (23. 2008. Almería)

Type: Conference paper

Abstract

This document presents a teaching innovation experiencecarried out over the past few years in a Teacher Training School at theSegovia Division of the University of Valladolid. It contains the results ofthis experience obtained from the action-research process we are applyingto our own teaching practice. This process is a way in which we analyse,examine in depth, and aim to progress towards a type of teaching which ismore centered on the students’ own learning, particularly concentratingon the foundations for the training of teachers within the area of Teachingof Experimental Science.