La ausencia de voz de las entidades en los proyectos de aprendizaje-serviciopropuesta de una herramienta para analizar y mejorar su participación

  1. Arribas-Cubero, Higinio Francisco
  2. Gómez-Pintado, Ainhoa
  3. Martínez-Abajo, Judit
  4. Vizcarra-Morales , Maria-Teresa
  5. Gamito-Gómez, Rakel
  6. Monjas-Aguado, Roberto
Revista:
RIDAS. Revista iberoamericana de aprendizaje servicio: Solidaridad, ciudadanía y educación

ISSN: 2339-9341

Any de publicació: 2022

Número: 13

Pàgines: 40-59

Tipus: Article

DOI: 10.1344/RIDAS2022.13.3 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: RIDAS. Revista iberoamericana de aprendizaje servicio: Solidaridad, ciudadanía y educación

Resum

La preocupació per conèixer com produir el diàleg entre les diferents persones participants en els projectes d'aprenentatge servei (ApS) ha estat el motor principal per posar en marxa aquest treball. El seu objectiu és indagar sobre la presència i l'absència de les entitats en els articles sobre ApS publicats entre 2005 i 2021, per, posteriorment, construir una guia d'entrevista dirigida a les persones responsables de les entitats. Es realitza, per tant, una revisió narrativa de la literatura, i a partir les 163 evidències reconegudes es vol construir una eina d'indagació basada en les presències i les absències trobades a la literatura. Es pot concloure que la revisió narrativa de la literatura realitzada mostra l'absència de veu de les entitats en els projectes d'ApS universitari, i que la major part de les vegades és l'alumnat universitari qui parla per elles, la qual cosa ens porta a fer una proposta per compensar aquest buit.