Educación artística y patrimonial como claves en la percepción, comprensión y reflexión del colectivo sordo en los contextos museísticos

  1. Sara Pérez López 1
  1. 1 Universidad de Valladolid
    info

    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

Libro:
II Congreso Internacional de Educación y Accesibilidad en Museos y Patrimonio: En y con todos los sentidos, hacia la integración social en igualdad
  1. Almudena Domínguez Arranz (coord.)
  2. Juan García Sandoval (coord.)
  3. Pedro Lavado Paradinas (coord.)

Editorial: Universidad de Zaragoza

Año de publicación: 2015

Volumen: 1

Páginas: 165-175

Congreso: Congreso Internacional de Educación y Accesibilidad en Museos y Patrimonio (2. 2014. Huesca)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

This study is part of our dissertation in which we comparatively analyze the theoretical studyon the deaf community difficulties located in the data processing during visual perception ofart, in relation to the models used in some of the more significant museums in our country.To do this, we use the vision that brings us the heritage education towards encouraging theperception, understanding and reflection of the deaf community.