Grupo de innovación docente mentor de la Universidad De ValladolidConsolidación de un Programa de Mentoría en la Escuela de Ingenierías Industriales

  1. Marisa Fernando Velázquez
Revista:
TECHNO REVIEW: International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad

ISSN: 2695-9933

Ano de publicación: 2022

Volume: 11

Número: 1

Páxinas: 8

Tipo: Artigo

DOI: 10.37467/REVTECHNO.V11.3806 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: TECHNO REVIEW: International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad

Resumo

Several professors from the School of Industrial Engineering (Eii) of the University of Valladolid (UVa) designed the Eii Tutorial Mentor Care Program (PAT_Mentor) in the 15-16 academic year (implemented from the 16-17 academic year to the present). It has always been under the umbrella of the Teaching Innovation Projects convened by the UVa and since the 21-22 academic year it has constituted one of the Teaching Innovation Groups (GID) of the UVa, which highlights the importance of consolidating the Teaching Innovation Programs Help and Guidance at the University. This work shows the trajectory followed until the constitution of the GID.

Referencias bibliográficas

  • Alarcia E. et al. (2017a). ¿Es posible desarrollar competencias genéricas siendo Mentor?, 25 CUIEET, ISBN: 978-84-697-6395-7.
  • Alarcia E. et al. (2017b). Implantación del Programa MENTOR en la Escuela de Ingenierías Industriales de la Universidad de Valladolid, 25 CUIEET. ISBN: 978-84-697-6395-7.
  • Alarcia E. et al. (2019). Mejorando nuestro Programa de Atención Tutorial MENTOR, 27 CUIEET, 919-930. UN (Naciones Unidas). Objetivos de Desarrollo Sostenible. (16 de junio de 2022). 4 Educación de Calidad. https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/education/
  • Portillo A. et al. (2016). Design and dissemination of the MENTOR Tutorial Attention Plan in the School of Industrial Engeneering of the Universidad de Valladolid, Proceedings of CMMSE 2016, 2312-0177.
  • Portillo A. et al. (2017). Tutorial attention mentor program: tutoring students, Proceedings of EDULEARN17 Conference, 3566-3575.
  • RIME (Red Iberoamericana de Mentoría). (16 de junio de 2022). https://www.mentoriaiberoamerica.org/
  • R.D. 1393/2007, de 29 de octubre, que exige la existencia en las titulaciones de Grado de “Sistemas accesibles de apoyo y orientación de los estudiantes una vez matriculados”)
  • Tarrero A.I. et al. (2021a). Physical distancing, social approach. Adaptation of a mentoring program in times of pandemic, Proceedings of EDULEARN21 Conference, 2770-2778.
  • Tarrero A.I. et al. (2021b). Study of the journey of the mentor profile within a university mentoring program, Proceedings of EDULEARN21 Conference, 2758-2765.