Conexión afectiva en la comprensión del pasado
ISSN: 1133-9810
Datum der Publikation: 2023
Nummer: 111
Seiten: 27-33
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia
Bibliographische Referenzen
- Carril-Merino, M. T., Sánchez-Agustí, M. y Miguel-Revilla, D. (2018). Perspectiva histórica y empatía: su interrelación en futuros profesores de Educación Primaria. Aula Abierta , 47 (2), 221-228. https://doi.org/10.17811/rifi e.47.2.2018.221-228
- Davis, M. H. (1983). Measuring individual differences in empathy: evidence for a multidimensional approach. Journal of Personality and Social Psychology , 44 (1), 113-126. https://doi.org/10.1037/0022-3514.44.1.113
- De Leur, T., Van Boxtel, C. y Wilschut, A. (2017). «I saw angry people and broken statues»: historical empathy in secondary history education. British Journal of Educational Studies , 65 (3), 331-352. https://doi.org/10.1080/00071005.2017.1291902
- Endacott, J. (2014). Negotiating the process of historical empathy. Theory & Research in Social Education , 42 (1), 4-34. https://doi.org/10.1080/00933104.2013.826158
- Foster, S. (1999). Using historical empathy to excite students about the study of history: Can you empathize with Neville Chamberlain? The Social Studies , 90 (1), 18-24. https://doi.org/10.1080/00377999909602386