Grupo de Investigación en Economía de la Cultura (GIEC)
Publicaciones (109) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
2023
-
Performance of cultural heritage institutions: A regional perspective
Socio-Economic Planning Sciences, Vol. 87
-
Social impact and return on investment from cultural heritage institutions: An application to public libraries in Colombia
Journal of Cultural Heritage, Vol. 64, pp. 102-112
-
Valuing cultural public goods in times of pandemic: What happened to the libraries?
Journal of Librarianship and Information Science
2022
-
Analysing productivity and technical change in museums: A dynamic network approach
Journal of Cultural Heritage, Vol. 53, pp. 24-34
-
Beyond Economic Impact The Cultural and Social Effects of Arts Festivals
Managing Cultural Festivals: Tradition and Innovation in Europe (Taylor and Francis), pp. 189-209
-
Clustering and country destination performance at a global scale: Determining factors of tourism competitiveness
Tourism Economics, Vol. 28, Núm. 6, pp. 1605-1625
-
Economic analysis of firms in the European film industry through their financial ratios
Social Science Journal
2021
-
Análisis bibliométrico de la producción científica en el ámbito de la economía de la cultura en España entre 2009-2019
La economía de la cultura: una disciplina joven : estudios en homenaje al profesor Víctor Fernández Blanco (Servicio de Publicaciones), pp. 249-264
-
Cultura, patrimonio y turismo: situación y perspectivas de un sector estratégico
Economía y cultura: una mirada hacia el futuro (Fundación de las Cajas de Ahorros (FUNCAS)), pp. 89-116
-
Does music soothe the soul? Evaluating the impact of a music education programme in Medellin, Colombia
Journal of Cultural Economics, Vol. 45, Núm. 1, pp. 63-104
-
Evaluating a Cultural Policy in the Dance Sector. Does Efficiency Always Mean Achieving Goals?
Journal of Arts Management Law and Society, Vol. 51, Núm. 4, pp. 207-223
-
La economía de la cultura: una disciplina joven : estudios en homenaje al profesor Víctor Fernández Blanco
Servicio de Publicaciones
-
Perfil de competencias digitales en alumnos universitarios e influencia por el confinamiento COVID-19
In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas
-
Temporary exhibition: a study of the effectiveness of their advertising posters in young university students
La economía de la cultura: una disciplina joven : estudios en homenaje al profesor Víctor Fernández Blanco (Servicio de Publicaciones), pp. 233-248
-
Urban public libraries: Performance analysis using dynamic-network-DEA
Socio-Economic Planning Sciences, Vol. 74
2020
-
A spatial-temporal analysis of cultural and creative industries with micro-geographic disaggregation
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 16
-
Audience success or art for art's sake? Efficiency evaluation of dance companies in the United States
Nonprofit Management and Leadership, Vol. 31, Núm. 1, pp. 129-152
-
Exploring attendance at a traditional cultural event: The case of a holy week celebration
Event Management, Vol. 24, Núm. 1, pp. 153-168
-
Indicadores compuestos de creatividad en las regiones europeas
XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica: cooperação transfronteiriça. Desenvolvimento e coesão territorial. Livro de resumos