ROSA MARIA
CARDABA GARCIA
PROFESOR AYUDANTE DOCTOR
Publicacións nas que colabora con ROSA MARIA CARDABA GARCIA (14)
2024
-
Models Used by Nurse Case Managers in Different Autonomous Communities in Spain: A Scoping Review
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 7
2023
-
Effects of Gestational Intermittent Hypoxia on Placental Morphology and Fetal Development in a Murine Model of Sleep Apnea
Advances in experimental medicine and biology, Vol. 1427, pp. 73-81
2022
-
Flare-Ups in Crohn’s Disease: Influence of Stress and the External Locus of Control
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 20
-
Nurse Intervention: Attitudes and Knowledge About Organ Donation and Transplantation in Adolescents
Transplantation Proceedings, Vol. 54, Núm. 7, pp. 1697-1700
-
What Do We Know Today about Long COVID? Nursing Care for a New Clinical Syndrome
International journal of environmental research and public health
2021
-
Analyzing the impact of COVID-19 trauma on developing post-traumatic stress disorder among emergency medical workers in Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 17
-
Evaluation of the risk of anxiety and/or depression during confinement due to covid-19 in central spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 11
2019
-
Aprender con la Web 2.0: Proyecto “Edublog Enfermería”
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Salud (Dykinson), pp. 213-224
-
Docencia interdisciplinar para fomentar la investigación enfermera
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Salud (Dykinson), pp. 151-158
-
Evaluación por competencias (ECOES): del aprendizaje reflexivo a la toma de decisiones competentes
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Salud (Dykinson), pp. 99-110
-
Percepción del clima social en el aula en alumnos de segundo curso del grado de enfermería en Valladolid
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Salud (Dykinson), pp. 205-212
-
Prácticas clínicas simuladas: ¿hasta qué punto resultan importantes y atractivas? ¿pueden suplir las prácticas asistenciales clásicas?
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Salud (Dykinson), pp. 119-130
-
Píldoras formativas e-learning en ciencias de la salud: una herramienta eficaz para el aprendizaje interactivo
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Salud (Dykinson), pp. 141-150
-
Satisfacción de los estudiantes de enfermería de la Universidad de Valladolid (España) con “clases del revés” o flipped classroom
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Salud (Dykinson), pp. 131-140