PAULA
ALVAREZ MERINO
PROFESORA/PROFESOR PERMANENTE LABORAL
Universidad de León
León, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (12)
2023
-
Electrical analysis of logical complexity: an exploratory eeg study of logically valid/invalid deducive inference
Brain Informatics, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
Aprendizaje experiencial para promover la inteligencia generacional
El fomento de la innovación docente como estímulo transformador del ámbito educativo en el siglo XXI (Dykinson), pp. 1275-1293
2021
-
Brain electrical traits of logical validity
Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1
-
Training the functionality of daily life. A new neuroscientific paradigm of cognitive training
Assessments, Treatments and Modeling in Aging and Neurological Disease: The Neuroscience of Aging (Elsevier), pp. 439-445
2020
-
Single time-point study of the home environment and functionality of older adults in Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-13
2019
-
Age- and education-adjusted normative data for the Rivermead Behavioural Memory Test (RBMT)
European Journal of Ageing, Vol. 16, Núm. 4, pp. 473-480
-
Brain localization of semantic processing
Revista de Neurologia, Vol. 69, Núm. 1, pp. 1-10
2018
-
Educational Models against ageism in higher education
4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'18)
-
Evidence linking brain activity modulation to age and to deductive training
Neural Plasticity, Vol. 2018
2017
-
El razonamiento deductivo en el envejecimiento cognitivo: evaluación de juegos deductivos y de su transferencia en la vida ordinaria
Temas actuales de investigación en las áreas de la salud y la educación (SCINFOPER), pp. 685-693
-
Evolución de los valores del ocio en jóvenes, adultos y mayores
Temas actuales de investigación en las áreas de la salud y la educación (SCINFOPER), pp. 635-641
-
Supremacía de la emoción sobre la cognición en el envejecimiento
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 2, pp. 41-48