MARIO
ALGUACIL JIMENEZ
Investigador en el periodo 2020-2020
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (26)
2021
-
Analysis of perceptions related to gender stereotypes in secondary education – a gender comparison
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 21, Núm. 5, pp. 2679-2686
-
Análisis de los criterios de importancia y motivación para la elección de centros deportivos en función de variables sociodemográficas
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 439-445
-
Análisis de percepción de marca mediante segmentación de los corredores de la maratón de Medellín
Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte
-
Attitudes and Work Expectations of University Students towards Disability: Implementation of a Training Programme
International Journal of Instruction, Vol. 14, Núm. 2, pp. 1-10
-
BusinessModel adaptation in spanish sports clubs according to the perceived context: Impact on the social cause performance
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6
-
Creation of a brand model through SEM to predict users’ loyalty and recommendations regarding a public sports service
Heliyon, Vol. 7, Núm. 6
-
Credibility to attract, trust to stay: The mediating role of trust in improving brand congruence in sports services
European Journal of International Management, Vol. 15, Núm. 2-3, pp. 231-246
-
Effects of entrepreneurial orientation and passion for work on performance variables in sports clubs
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5
-
El impacto social de un evento deportivo mediano recurrente: El caso del Maratón de Valencia
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 16, Núm. 50, pp. 553-562
-
El uso de medios sociales y su relación con la actividad física en estudiantes de ciencias del deporte durante el confinamiento: Comparativa en función del género
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
-
Incorporating TikTok in higher education: Pedagogical perspectives from a corporal expression sport sciences course
Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, Vol. 28
-
Introducción de los medios sociales en la educación superior: Tiktok en expresión corporal
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
-
Percepción de marca y satisfacción de los participantes de un evento virtual durante la pandemia de la COVID-19
Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte
-
Physical Activity Using Social Media during the COVID-19 Pandemic: The Perceptions of Sports Science Students
Physical Culture and Sport, Studies and Research, Vol. 92, Núm. 1, pp. 19-31
2020
-
Análisis sociodemográfico de la percepción de marca en un servicio deportivo público: del target al buyer persona
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 139-146
-
Emotional intelligence in adolescents, analysis according to gender, course and sports practice
CALIDAD DE VIDA Y SALUD, Vol. 13, Núm. 1, pp. 17-30
-
Facebook commerce usage intention: a symmetric and asymmetric approach
Information Technology and Management, Vol. 21, Núm. 3, pp. 145-156
-
Future Intentions of Fitness Center Customers: Effect of Emotions, Perceived Well-Being and Management Variables
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Gambling and sports betting by teenagers
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20, Núm. 2, pp. 605-614
-
Influence of brand image of a sports event on the recommendation of its participants
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12