Psicología
Departamento
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Almería (50)
2024
-
An exploratory examination of the relationship between harmonious and obsessive passion and specific symptoms of exercise dependence
International Journal of Sport and Exercise Psychology, Vol. 22, Núm. 5, pp. 1248-1263
-
Exploring the differentiated relationship between body-, eating-, and exercise-related social comparisons and depressive symptoms among adolescents
Journal of Affective Disorders, Vol. 344, pp. 389-396
-
Is adding resources always beneficial? Multiplicative impact of psychological capital and goal-oriented climate on Spanish public worker satisfaction and engagement
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Measurement Invariance of the Exercise Addiction Inventory According to Eating Disorder Risk Status
International Journal of Mental Health and Addiction, Vol. 22, Núm. 3, pp. 1452-1462
-
Problematic smartphone use and academic achievement: A systematic review and meta-analysis
Journal of behavioral addictions, Vol. 13, Núm. 2, pp. 313-326
-
Psychological wellbeing in teachers. Study in teachers of early childhood and primary education
Heliyon, Vol. 10, Núm. 7
2023
-
Effects of Pubertal Timing and Pubertal Tempo on Social Physique Anxiety, Self-determined Motivation, and Exercise in Early Adolescent Girls
Journal of Adolescent Health, Vol. 73, Núm. 1, pp. 37-43
-
El aprendizaje cooperativo como método para fomentar la autonomía y motivación del alumnado
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 387-406
-
El impacto del uso de las tecnologías y el aprendizaje cooperativo en el aula de Educación Primaria
Género y educación ante la manipulación de la comunicación (Dykinson), pp. 665-683
-
El modelo ludotécnico para mejorarla motivación del alumnado de Educación Primaria
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 365-386
-
El rol del liderazgo educativo en la mejora continua de la Educación Primaria
Educar, comunicar, sociabilizar en la heterogeneidad (Dykinson), pp. 652-667
-
El uso de TikTok como plataforma de aprendizaje virtual en la Educación Primaria
Acciones y realidades ante la manipulación social: redes sociales, publicidad y marketing (Dykinson), pp. 250-265
-
En cualquier momento, en cualquier lugar: nuevas formas de aprendizaje en Educación Superior con mobile learning
Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 57-64
-
Evaluación del rechazo escolar ene l alumnado de Educación Primaria
Educar, comunicar, sociabilizar en la heterogeneidad (Dykinson), pp. 684-706
-
Innovación educativa: formación y práctica docente para los retos del siglo XXI
Estrategias y nuevas prácticas en innovación docente e investigación en las áreas del conocimiento (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 81-88
-
Las TIC y su contribución en los procesos de innovación educativa en el área de Ciencias Sociales
Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 331-342
-
Mediating effect of job crafting dimensions on influence of burnout at self-efficacy and performance: revisiting health-impairment process of JD-R theory in public administration
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Psychometric Examination of the Body, Eating, and Exercise Comparison Orientation Measure (BEECOM) among Spanish Adolescents and Young Adults
Nutrients, Vol. 15, Núm. 3
-
Social physical anxiety and eating disorders: A systematic review and meta-analysis
Body Image, Vol. 45, pp. 133-141
-
The Miller Forensic Assessment of Symptoms Test (M-FAST) in Veterans
Psychology and Neuroscience, Vol. 16, Núm. 2, pp. 167-181