FACULTAD DE EDUCACION DE SORIA
Centro
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (17)
2024
-
Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning
Reflective Practice, Vol. 25, Núm. 3, pp. 406-425
-
La perspectiva europea de formación de profesores: Lo nacional vs. lo europeo
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 184-204
-
Pursuing the greenery: assessing plant-related content in the new Spanish curricula for compulsory education
Journal of Biological Education
-
The Institutionalization of the Campaign against Sexual Harassment at the Universidad Austral de Chile
Revista Iberoamericana de Educacion Superior, Vol. 15, Núm. 43, pp. 3-25
-
The Use of Deep Learning in Open Learning: A Systematic Review (2019 to 2023)
International Review of Research in Open and Distributed Learning, Vol. 25, Núm. 3, pp. 370-393
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Digitalización e innovación sostenible en Castilla y León: una oportunidad para la repoblación
Gestionando la despoblación (Junta de Castilla y León), pp. 127-144
-
Educación y territorio en España: el cuasi-estado de la educación en Castilla y León visto por los actores
Foro de Educación, Vol. 21, Núm. 2, pp. 95-114
-
Teachers’ Professional Training through Augmented Reality: A Literature Review
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 5
2022
-
Implementing citizen science programmes in the context of university gardens to promote pre-service teachers' scientific literacy: a study case on soil
International Journal of Science Education, Vol. 44, Núm. 10, pp. 1619-1638
-
The political and sociopedagogical challenges of good education in Castilla y León, Spain
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
2020
-
"¿Podemos cultivar en este suelo?” Uso de situaciones-problema para la evaluación de la competencia científica tras la implementación de una secuencia didáctica contextualizada en el huerto universitario
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
2018
-
Technical and medical translation
The Routledge Handbook of Spanish Translation Studies (Taylor and Francis), pp. 288-310
2017
-
DA CUNHA, C.; VIEIRA DE SOUSA, J.; y ABÁDIA DA SILVA, M. (Org.) (2016): Internacionalização da educação: Discursos, práticas e reflexos sobre as políticas educativas (Belo Horizonte: Fino Traço Editora), 296 pp. ISBN: 978-85-8054-282-0
Revista española de educación comparada, Núm. 29, pp. 315-318
-
Hermenéutica analógica y socio-didáctica: una prospección metodológica para la teoría y la praxis aularia
Anthropos: cuadernos de cultura crítica y conocimiento, Núm. 249, pp. 105-124
2015
-
Vega, L. (Ed.) (2014): Empires, Post-Coloniality and Interculturality. New Challenges for Comparative Education. Rotterdam-Boston-Taipei: Sense Publishers
Revista española de educación comparada, Núm. 25, pp. 203-205
2014
-
La construcción histórica e internacional de la formación profesional. Referencias bibliográficas
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 33, pp. 397-403