Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universitat Pompeu Fabra (7)

2019

  1. Trivial and Normative? Online Fieldwork within YouTube’s Beauty Community

    Journal of Contemporary Ethnography, Vol. 48, Núm. 5, pp. 619-644

2017

  1. Being an online celebrity: Norms and expectations of YouTube's beauty community

    First Monday, Vol. 22, Núm. 7

  2. Popularity markers on YouTube’s attention economy: the case of Bubzbeauty

    Celebrity Studies, Vol. 8, Núm. 2, pp. 228-245

  3. ‘Come join and let’s BOND’: authenticity and legitimacy building on YouTube’s beauty community

    Journal of Media Practice, Vol. 18, Núm. 2-3, pp. 120-137

  4. ‘My Friend Bubz’: Building intimacy on YouTube's beauty community

    Mediated Intimacies: Connectivities, Relationalities and Proximities (Taylor and Francis), pp. 282-295

2016

  1. The digital media phenomenon of YouTube beauty gurus: The case of Bubzbeauty

    International Journal of Web Based Communities, Vol. 12, Núm. 4, pp. 360-375

2013

  1. Evaluación de la competencia mediática: las entrevistas y grupos de discusión

    Creando redes, estableciendo sinergias: la contribución de la investigación a la educación : I Simposio internacional REUNI+D