Implicaciones éticas del infoentretenimiento televisivo

  1. Redondo García, Marta
  2. Campos-Domínguez, Eva
Revista:
Comunicació: revista de recerca i anàlisi

ISSN: 2014-0444

Any de publicació: 2015

Volum: 32

Número: 1

Pàgines: 73-89

Tipus: Article

DOI: 10.2436/20.3008.01.130 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Comunicació: revista de recerca i anàlisi

Resum

L'infoentreteniment és considerat com una de les tendències més rellevants dins el periodisme actual a escala internacional, especialment en el mitjà televisiu. La recerca desenvolupada entorn de l'infoentreteniment és abundant, tot i així és escassa en l'àmbit espanyol aquella que fa referència als principis ètics que es veuen afectats per aquesta manera d'informar. L'article parteix d'una investigació prèvia que caracteritzava l'infoentreteniment televisiu i revisa els seus estilemes d'acord amb els principals codis d'ètica informativa vigents a Espanya: el Codi deontològic europeu de la professió periodística, el Codi deontològic de la Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya, el Manual d'estil de Radiotelevisió Espanyola i el Codi deontològic dels serveis informatius d'Antena 3. Entre els principis que es veuen afectats es troben: la responsabilitat social del periodista, la veritat informativa i la independència informativa de l'utilitarisme mercantilista.