Los árboles de los pintores: laboriosa ociosidad

  1. Juan Manuel Báez Mezquita 1
  1. 1 Universidad de Valladolid
    info

    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

Journal:
EGA: revista de expresión gráfica arquitectónica

ISSN: 1133-6137

Year of publication: 2014

Issue Title: Conversando con... JUAN NAVARRO BALDEWEG 2

Issue: 23

Pages: 62-69

Type: Article

DOI: 10.4995/EGA.2014.2173 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: EGA: revista de expresión gráfica arquitectónica

Abstract

The painting and drawing of complete trees, including all their branches and leaves, in a wholly realistic way is an unreachable goal. As an alternative, artists have opted for taking a part of the tree’s structure as their model, or choosing examples of small trees, with which they can work on the exact definition of each detail. This paper analyses the nature of the problem and some of the solutions found.

Bibliographic References

  • – CELA, A., GARRIGUES, C. y VILLAVERDE, A., 2011. Antonio López. Madrid: Fundación Colección Thyssen-Bornemisza.
  • – CLASSEN KNUTSON, A., 2005. Andrew Wyeth: Memory & Magic. New York: Rizzoli New York.
  • – GOMBRICH, E. H., 1979. Arte e ilusión. Barcelona: Gustavo Gili.
  • – GOMBRICH, E. H., 1987. Nuevas visiones de viejos maestros. Madrid: Alianza Editorial.
  • – NEWALL, Ch., 2004. “Frederic Leighton (1830-1896). Un limonero 1859”, en Staley – Newall 2004, p. 48.
  • – RAMÍREZ, J. A., 1983. Construcciones ilusorias – Arquitecturas descritas, arquitecturas pintadas. Madrid: Alianza Editorial.
  • – SMITH, A., 2004. “John Everett Millais (1829-1896). Ofelia 1851-52”, en Staley - Newall 2004, pp. 33-34.
  • – STALEY, A., 2004. “No rechazar nada, no escoger nada”, en Staley – Newall 2004, pp. 25-31.
  • – STALEY, A. y NEWALL Ch., 2004. Prerrafaelitas: La vision de la Naturaleza. Madrid: Fundación “La Caixa”.