La actividad de los influencers y su encaje en el anteproyecto de Ley General de la Comunicación Audiovisual

  1. María Flora Martín Moral 1
  1. 1 Universidad de Valladolid
    info

    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

Llibre:
Nuevas tendencias en el derecho de la competencia y de la propiedad industrial III
  1. Anxo Tato Plaza (dir.)
  2. Julio Costas Comesaña (dir.)
  3. Pablo I. Fernández Carballo- Calero (dir.)
  4. Francisco Torres Pérez (dir.)
  5. Sara Louredo Casado (dir.)

Editorial: Comares

ISBN: 978-84-1369-361-3

Any de publicació: 2022

Pàgines: 185-200

Congrés: Congreso Internacional Carlos Fernández-Nóvoa "Nuevas tendencias en el derecho de la competencia y de la propiedad industrial" (3. 2021. Vigo)

Tipus: Aportació congrés

Resum

In recent years, we have witnessed the emergence and consolidation of influence marketing. This new form of advertising is in principle lawful and, like all other advertising activities, is subject to the relevant legislation in force, although practices contrary to the principle of authenticity are all too often detected. The pre legislator's concern about this phenomenon appears in the Preliminary Draft on General Audiovisual Communication Law, opening a debate on the advisability of incliding these agents in the scopeof the audiovisual sector.