Publicaciones (67) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Astrobiological Potential of Rocks Acquired by the Perseverance Rover at a Sedimentary Fan Front in Jezero Crater, Mars

    AGU Advances, Vol. 5, Núm. 4

  2. Characterization of SimulCam, a standoff Raman system for scientific support of SuperCam operations on Mars

    Advances in Space Research, Vol. 74, Núm. 8, pp. 3855-3876

  3. Enseñando los ecosistemas a través del puzzle como técnica de aprendizaje cooperativo

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  4. Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490

  5. Evaluación de una App educativa basada en procesos indagatorios

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  6. Factores que influyen en las actitudes hacia la ciencia del alumnado de sexto curso de Educación Primaria

    Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 39, Núm. 1, pp. 128-152

  7. Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions

    Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253

  8. Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1

  9. Radiation-induced alteration of apatite on the surface of Mars: first in situ observations with SuperCam Raman onboard Perseverance

    Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1

  10. Surface-enhanced Raman spectroscopy (SERS) in planetary exploration and space research: a review of progress, challenges and opportunities

    Applied Spectroscopy Reviews, Vol. 59, Núm. 7, pp. 883-907

  11. ¿Qué opina el docente en formación sobre los conocimientos necesarios para enseñar ciencias en secundaria eficazmente?

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030