JOSE SIXTO
OLIVAR PARRA
Forscher in der Zeit 1992-2017
Publikationen, an denen er mitarbeitet JOSE SIXTO OLIVAR PARRA (25)
2019
-
Intervención psicoeducativa en personas con autismo de alto funcionamiento y síndrome de Asperger: manual práctico
CEPE Ciencias de la Educación Preescolar y Especial
2016
-
Barriers to learning: psychosocial factors related to the risk factors for suicide in high functioning autism spectrum disorders
Inted2016: 10th international technology, education and development conference
-
Educational research experience: increase in the quality communicative of a group of children with high functioning autism spectrum disorder using a training in referential communication skills
Inted2016: 10th international technology, education and development conference
-
NEUROSCIENCE IN EDUCATION: AUTISM SPECTRUM DISORDER AND MOOD DISORDERS
EDULEARN16: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
Special education: communication in neurodevelopmental disorders
Edulearn16: 8th international conference on education and new learning technologies
-
The variability of the cognitive and socio-emotional development of children with autism spectrum disorder in connection with the severity of the disorders
Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence, Vol. 64, Núm. 6, pp. 376-382
2015
-
Learning in special education: communicative cooperation in autism spectrum disorder
Iceri2015: 8th international conference of education, research and innovation
-
Psychosocial factors in autism spectrum disorder: anxiety and depressive disorders
Iceri2015: 8th international conference of education, research and innovation
-
Risk Factors for Depression in Children and Adolescents with High Functioning Autism Spectrum Disorders
Scientific World Journal, Vol. 2015
-
Social skills in addressing diversity. Preliminary results of a training programme
Edulearn15: 7th international conference on education and new learning technologies
-
Trastorno del espectro del autismo y su tratamiento
Psicología clínica infanto-juvenil (Madrid : Pirámide), pp. 359-381
2012
-
Atención a la diversidad en contextos naturales
La educación como elemento de transformación social: libro de actas
-
Enfoque positivo en la enseñanza de habilidades sociales y de gestión del ocio en personas con necesidades educativas específicas
La educación como elemento de transformación social: libro de actas
-
Revisión de estudios e investigaciones relacionadas con la comorbilidad diagnóstica de los Trastornos del Espectro del Autismo de Alto Funcionamiento (TEA-AF) y los trastornos de ansiedad
Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 3, pp. 823-833
2011
-
Training referential communicative skills to individuals with autism spectrum disorder: A pilot study
Psychological Reports, Vol. 109, Núm. 3, pp. 921-939
-
Trastorno de Asperger y trastorno del espectro del autismo: de la clarificación diagnóstica a la intervención en contextos naturales
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 19, Núm. 3, pp. 643-658
2010
-
El acceso a la prestación de asistencia sanitaria de las personas con TEA: un problema sin resolver
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 41, Núm. 236, pp. 65
-
Intervención sociocomunicativa en los Trastornos del Espectro Autista de alto funcionamiento: investigación de los aspectos pragmáticos de la comunicación
Investigaciones sobre autismo en español: problemas y perspectivas (Centro de Psicología Aplicada), pp. 425-436
2008
-
Habilidades sociocomunicativas de las personas con autismo en el entorno laboral
Caja de Burgos
-
Intervenciones sociocomunicativas en los trastornos del espectro autista de alto funcionamiento
Revista de psicopatología y psicología clínica, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-19