JAIRO
RODRIGUEZ MEDINA
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Universidad de Murcia
Murcia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Murcia (17)
2024
-
Evaluation of didactic units on historical thinking and active methods
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Memoria democrática y educación histórica: opiniones de los futuros maestros sobre el tratamiento de temas conflictivos en el aula
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 350-363
2023
-
Corrigendum: Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education, (Front. Educ, (2023), 8, (1213358), 10.3389/feduc.2023.1213358)
Frontiers in Education
-
Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 8
2022
-
A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)
European Journal of Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 497-511
-
Heritage Resources and Teaching Approaches. A Study With Trainee Secondary Education History Teachers
Frontiers in Education, Vol. 7
-
History Education and Democratic Memory: An Analysis of the Opinions of Social Sciences Teachers in Initial Training
Controversial Issues and Social Problems for an Integrated Disciplinary Teaching (Springer Suiza), pp. 99-114
-
Recursos digitales y enfoques de enseñanza en la formación inicial del profesorado de Historia
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 1, pp. 143-170
2021
-
Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 45-52
-
Investigación sobre la formación del profesorado de Geografía e Historia: un análisis bibliométrico
Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal (Octaedro), pp. 37-54
-
Motivation and Perceived Learning of Secondary Education History Students. Analysis of a Programme on Initial Teacher Training
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Perceptions on the procedures and techniques for assessing history and defining teaching profiles. Teacher training in Spain and the United Kingdom
Educational Studies, Vol. 47, Núm. 4, pp. 472-490
-
Teaching Approaches and Profile Analysis: An Exploratory Study With Trainee History Teachers
SAGE Open, Vol. 11, Núm. 4
2020
-
Patrimonializarte: A heritage education program based on new technologies and local heritage
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 7, pp. 1-19
-
Tendencias emergentes en la producción académica de educación histórica
Revista de educación, Núm. 389, pp. 211-242
2019
-
Evaluación de un programa de intervención sobre educación histórica en la formación inicial del profesorado de educación secundaria
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 1648-1661
-
La investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales en revistas españolas de Ciencias de la Educación. Un análisis bibliométrico (2007-2017)
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 37, pp. 67-88