BRIZEIDA RAQUEL
HERNANDEZ SANCHEZ
PROFESORA/PROFESOR PERMANENTE LABORAL


Universidad de Salamanca
Salamanca, España
2025
-
Family firms motivations and commitment to achieving sustainable development goals: a research agenda
Entrepreneurship and Regional Development
-
Influence of role overload on the intellectual stimulation and self-efficacy of public employees according to the hierarchical level
Journal of General Management
2024
-
Analyzing university students’ entrepreneurial intentions under the influence of the COVID-19 pandemic
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 20, Núm. 4, pp. 2567-2590
-
Data Warehause para el aprendizaje autónomo, competencia clave en los Objetivos de Desarrollo sostenible
Organizaciones, recursos humanos y ecosistemas de emprendimiento (Dykinson), pp. 394-398
-
Environmental values and education in Spanish universities: a questionnaire validation
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 1, pp. 161-181
-
Evaluación de estrategias de intervención psicosocial para crear aulas emprendedoras, sostenibles y digitales en las universidades de Salamanca y Valladolid (COE sostenible)
El contexto personal y la educación emprendedora (Dykinson), pp. 337-343
-
Is adding resources always beneficial? Multiplicative impact of psychological capital and goal-oriented climate on Spanish public worker satisfaction and engagement
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
La intención emprendedora de los estudiantes de la Facultad de Ciencias Económicas y de Administración de la Universidad de la República
IE Revista de Investigación Educativa de la REDIECH, Núm. 15
-
Managing Prevention of Psychosocial Risks in Europe—Systematic Review of Good Health and Well-Being Practices in Social Economy
Studies in Systems, Decision and Control (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 691-702
-
Percepción sobre las características y condiciones personales para emprender, que tienen los estudiantes de Bachillerato del Programa Empresas Juveniles, Jóvenes Emprendedores y Alumni de DESEM Junior Achievement de Uruguay
El contexto personal y la educación emprendedora (Dykinson), pp. 263-270
-
Successor or founder?: The effects of university entrepreneurial climate and prior family business exposure
El contexto personal y la educación emprendedora (Dykinson), pp. 144-152
-
Teleworking Effects on Mental Health—A Systematic Review and a Research Agenda
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 21, Núm. 3
-
The Business Angel, Being Both Skilled and Decent
Administrative Sciences, Vol. 14, Núm. 11
-
Understanding social entrepreneurial intention in higher education: does gender and type of study matter?
Studies in Higher Education, Vol. 49, Núm. 4, pp. 670-689
-
Validación START CE&DIN en competencias: involucrar a otras personas, trabajar con otras personas y la competencia tomar iniciativa en estudiantes de la Facultad de Ingeniería, de la Universidad Andrés Bello, Chile
El contexto personal y la educación emprendedora (Dykinson), pp. 168-176
2023
-
Aprendizaje-servicio como herramienta de innovación social para crear aulas emprendedoras y sostenibles: CREApS
Persona, empresa, sociedad y emprendimiento en el contexto de los ODS (Dykinson), pp. 538-542
-
El espíritu emprendedor de los estudiantes de la USAL: el papel del contexto universitario
Persona, empresa, sociedad y emprendimiento en el contexto de los ODS (Dykinson), pp. 511-517
-
Mediating effect of job crafting dimensions on influence of burnout at self-efficacy and performance: revisiting health-impairment process of JD-R theory in public administration
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Psychological capital and entrepreneurship: A systematic literature review of a growing research agenda
Intangible Capital, Vol. 19, Núm. 2, pp. 276-295
2022
-
Being stressed in the family or married with work?: A literature review and clustering of work-family conflict
European journal of management and business economics, Vol. 31, Núm. 2, pp. 239-265