Artículos (16) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2006

  1. Caracterización del eslogan publicitario de British Cosmopolitan

    Estudios de filología moderna, Núm. 5, pp. 7-26

  2. Chats como factor de cambio lingüístico en la lengua francesa

    Interlingüística, Núm. 17, pp. 503-509

  3. Contrasting the rethoric of abstracts

    Hermeneus: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 8, pp. 85-110

  4. Ensayo de autobiografía

    Cuadernos del minotauro, Núm. 3, pp. 67-76

  5. Formas de la expresión en el Caribe británico

    Cuadernos del minotauro, Núm. 4, pp. 35-44

  6. La liberalización energética en España: ¿realidad o ficción?

    Revista APD: Asociación para el Progreso de la Dirección, Núm. 210, pp. 72-74

  7. Moons do not bleed but stare: a cognitive approach to Larkin's "Sad Steps" and Plath's "Edge"

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 7, pp. 7-22

  8. Olfactory and olfactory-mixed metaphors in print ads of perfume

    Annual Review of Cognitive Linguistics, Vol. 4, Núm. 1, pp. 217-252

  9. Olfactory and olfactory-mixed metaphors in print ads of perfume

    Review of cognitive linguistics, Núm. 4, pp. 217-252

  10. On Advertising English and ESP: the British Cosmopolitan ad as an example of "specialised" text

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 12, pp. 65-88

  11. Pedro Martín-Martín, "The Rhetoric of the Abstract in English and Spanish Scientific Discourse. A Cross-Cultural Genre-Analytic Approach". 2005.

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 11, pp. 150-151

  12. Saints and Birds: la renovación de una escena medieval en la poesía de Seamus Heaney

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 53, pp. 123-136

  13. Should we correct our students errors in l2 learning?

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 16, pp. 1-7

  14. The place of historical novel for young readers within the historical and literary canon

    ES: Revista de filología inglesa, Núm. 27, pp. 39-60

  15. Towards a critical cognitive-pragmatic approach to gender metaphors in Advertising English

    Journal of Pragmatics, Vol. 38, Núm. 11, pp. 1982-2002

  16. Unravelling noun strings: toward an approach to the description of complex noun phrases in technical writing

    ES: Revista de filología inglesa, Núm. 27, pp. 163-174