Publicaciones en las que colabora con David Hortigüela Alcalá (24)

2023

  1. Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos

    XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas

  2. FEEDBACK AND FORMATIVE AND SHARED ASSESSMENT: An Experience in Teacher Education

    Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 73-87

  3. Formative and Shared Assessment and Feedback: an example of good practice in Physical Education in Pre-service Teacher Education

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 157-169

  4. Formative assessment and Final Degree Projects in Physical Education Pre-service Teacher Education.

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 33-56

  5. Internal Coherence Between Methodology and Assessment: Formative and Shared Assessment and Tutored Learning Projects

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)

  6. Internal coherence between methodology and assessment: Formative and shared assessment and tutored learning projects

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 113-131

  7. La evaluación de los Trabajos Fin de Grado en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física: de una evaluación presencial a una evaluación on-line

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 1018-1026

  8. Learning to Apply Formative and Shared Assessment Through In-Service Teacher Education and Action Research

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)

  9. Learning to apply formative and shared assessment through in-service teacher education and action research

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 132-149

  10. Longitudinal study on the effects of the development of Formative and Shared Assessment in Pre-Service Teacher Education

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 5-31

  11. Participación del alumnado en la elaboración del examen teórico: análisis de resultados

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 379-388

  12. The Importance of Formative and Shared Assessment Systems in Pre-Service Teacher Education: Skills Acquisition, Academic Performance, and Advantages and Disadvantages

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)

  13. The importance of formative and shared assessment systems in pre-service teacher education: Skills acquisition, academic performance, and advantages and disadvantages

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 188-210

  14. ¿Cómo se utilizan las rúbricas para la evaluación de los Trabajos de Fin de Grado en Educación Física?: El predominio de la función calificadora

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 33, pp. 54-67

2022

  1. Análisis de la Percepción del Alumnado sobre su Aprendizaje en Sistemas de Evaluación Compartida

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 43-60

  2. La Formación Permanente del Profesorado como Elemento Influyente para Implicar al Alumnado en su Evaluación: Un Estudio de Caso

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 81-100

  3. La participación del alumnado en la evaluación y la formación permanente del profesorado como herramienta de transparencia y mejora de la calidad educativa

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 31, pp. 1-10

  4. Los instrumentos de evaluación de los trabajos Fin de grado

    Revista Interedu: Investigación, Sociedad y Educación, Vol. 1, Núm. 6, pp. 97-126

2021

  1. La autopercepción de competencias del estudiante y la evaluación formativa y compartida en la formación inicial del profesorado de Educación Primaria

    Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 199-213

2019

  1. The impact of formative and shared or co-assessment on the acquisition of transversal competences in higher education

    Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 44, Núm. 6, pp. 933-945