Publications (35) Publications in which a researcher has participated

2024

  1. APPROACHING STATISTICS AS A DISTINCT SUBJECT AND ITS IMPACT ON REASONING AND CONCEPTUAL ERRORS

    Revista de Gestao Social e Ambiental , Vol. 18, Núm. 4

  2. Abelian and consta-Abelian polyadic codes over affine algebras with a finite commutative chain coefficient ring

    Cryptography and Communications

  3. Actividades basadas en el juego para el aprendizaje de la fisiopatología de los trastornos de la nutrición

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 8, Núm. 1, pp. 15-35

  4. Análisis de una experiencia de utilización de asistentes de IA en Programación Orientada a Objetos

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 85-92

  5. Diseño y validación de una checklist para facilitar al profesorado de Primaria la evaluación del riesgo de discalculia en su alumnado

    Revista de Educación Inclusiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 53-70

  6. Drawing our garden’s insects: a didactic sequence to improve pre-service teachers’ knowledge and appreciation of insect diversity

    Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 3, pp. 512-529

  7. Educational innovation in Diario de la Educación (2015-2022): pedagogical press for transformation

    Revista Lusofona de Educacao, Vol. 62, Núm. 62, pp. 199-218

  8. El desafío de llevar la memoria histórica al aula: ideas y estrategias del profesorado en formación de educación primaria

    Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Ediciones Octaedro), pp. 38-48

  9. El papel de las emociones en la enseñanza de la Educomunicación en Educación Primaria

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 181-202

  10. Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490

  11. Evaluating climate change competence in pre-teens: Instrument development and validation

    Journal of Environmental Psychology, Vol. 96

  12. Explorando iconos culturales medievales en Educación Primaria: comparativa en manuales escolares de Cataluña y Castilla y León

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 35-50

  13. Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions

    Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253

  14. How to learn and teach a foreign language through computational thinking: Suggestions based on a systematic review

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 52

  15. Influence of controlled environmental conditions in potential salivary ocular pain biomarkers for enhancing the assessment of ocular pain

    PloS one, Vol. 19, Núm. 1, pp. e0296764

  16. Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1

  17. La cartografía en los libros de texto de Educación Primaria: comparativa entre LOMCE y LOMLOE

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 46, pp. 73-88

  18. La inteligencia artificial en el desarrollo de videojuegos educativos y formativos

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 927-938

  19. Locally recoverable codes from towers of function fields

    Finite Fields and their Applications, Vol. 94

  20. Memoria de una búsqueda perpleja

    Proyección: Teología y mundo actual, Núm. 293, pp. 131-155