Departamento
Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática
Publicaciones (18) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Abelian and consta-Abelian polyadic codes over affine algebras with a finite commutative chain coefficient ring
Cryptography and Communications
-
El desafío de llevar la memoria histórica al aula: ideas y estrategias del profesorado en formación de educación primaria
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 38-48
-
Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490
-
Explorando iconos culturales medievales en Educación Primaria: comparativa en manuales escolares de Cataluña y Castilla y León
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 35-50
-
How to learn and teach a foreign language through computational thinking: Suggestions based on a systematic review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 52
-
Influence of controlled environmental conditions in potential salivary ocular pain biomarkers for enhancing the assessment of ocular pain
PloS one, Vol. 19, Núm. 1, pp. e0296764
-
Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
La inteligencia artificial en el desarrollo de videojuegos educativos y formativos
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 927-938
-
Locally recoverable codes from towers of function fields
Finite Fields and their Applications, Vol. 94
-
Mucho más que residuos
Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
-
Mujeres de la independencia: una propuesta didáctica sobre género y diversidad
Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, Núm. 114, pp. 17-24
-
Nivel de autorregulación del alumnado del grado de Educación Primaria en resolución de problemas matemáticos
XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023
-
On ℓ-MDS codes and a conjecture on infinite families of 1-MDS codes
IEEE Transactions on Information Theory
-
On the structure of repeated-root polycyclic codes over local rings
Discrete Mathematics, Vol. 347, Núm. 1
-
Personajes históricos en la Educación Primaria: ¿quiénes y para qué? La visión de los profesores en ejercicio
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 19-33
-
Pursuing the greenery: assessing plant-related content in the new Spanish curricula for compulsory education
Journal of Biological Education
-
The Langley ratio method, a new approach for transferring photometer calibration from direct sun measurements
Atmospheric Measurement Techniques, Vol. 17, Núm. 2, pp. 659-675
-
The Use of Waste Tyre Rubber Recycled Products in Lightweight Timber Frame Systems as Acoustic Insulation: A Comparative Analysis of Acoustic Performance
Buildings, Vol. 14, Núm. 1