Publications by the researcher in collaboration with David Hortigüela Alcalá (57)

2023

  1. Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos

    XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas

  2. Enfrentando las barreras para la práctica de actividad física en la población adolescente con bajos recursos económicos: El ejemplo del programa ipafd

    EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 30-42

  3. FEEDBACK AND FORMATIVE AND SHARED ASSESSMENT: An Experience in Teacher Education

    Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 73-87

  4. Formative and Shared Assessment and Feedback: an example of good practice in Physical Education in Pre-service Teacher Education

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 157-169

  5. Formative and shared assessment in primary school PE curriculum: teachers’ perceptions

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 79-89

  6. Formative assessment and Final Degree Projects in Physical Education Pre-service Teacher Education.

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 33-56

  7. Internal Coherence Between Methodology and Assessment: Formative and Shared Assessment and Tutored Learning Projects

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)

  8. Internal coherence between methodology and assessment: Formative and shared assessment and tutored learning projects

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 113-131

  9. International Baccalaureate Primary Years Programme: a systematic review

    Journal of Research in International Education, Vol. 22, Núm. 2, pp. 149-163

  10. La evaluación de los Trabajos Fin de Grado en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física: de una evaluación presencial a una evaluación on-line

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 1018-1026

  11. Las oposiciones docentes de Educación Física como traba para el profesorado interino de larga duración

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 151, pp. 27-35

  12. Learning to Apply Formative and Shared Assessment Through In-Service Teacher Education and Action Research

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)

  13. Learning to apply formative and shared assessment through in-service teacher education and action research

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 132-149

  14. Longitudinal study on the effects of the development of Formative and Shared Assessment in Pre-Service Teacher Education

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 5-31

  15. Participación del alumnado en la elaboración del examen teórico: análisis de resultados

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 379-388

  16. The Importance of Formative and Shared Assessment Systems in Pre-Service Teacher Education: Skills Acquisition, Academic Performance, and Advantages and Disadvantages

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global)

  17. The importance of formative and shared assessment systems in pre-service teacher education: Skills acquisition, academic performance, and advantages and disadvantages

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 188-210

  18. ¿Cómo se utilizan las rúbricas para la evaluación de los Trabajos de Fin de Grado en Educación Física?: El predominio de la función calificadora

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 16, Núm. 33, pp. 54-67

2022

  1. Análisis de la Percepción del Alumnado sobre su Aprendizaje en Sistemas de Evaluación Compartida

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 43-60