Cogido con pinzas

  1. Débora Rascón Estébanez
Revista:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Año de publicación: 2024

Número: 558

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Cuadernos de pedagogía

Resumen

This article presents a simple resource, the tweezers, which can be used in a multipurpose way in different grades of Primary Education to teach different contents of the Spanish Language área, from the sounds that make up words to spelling (accentuation, diphthongs and hiatuses).

Referencias bibliográficas

  • Bonals, J. (2000). El trabajo en pequeños grupos en el aula. Graó.
  • Cassani, D., Luna, M. y Sanz, G. (2011). Enseñar lengua. Grao.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. y Holubec, E. J. (1994). El aprendizaje cooperativo en el aula. Paidós.
  • Ruiz, J.C. (2019). El arte de pensar para niños. La generación que cambiará el mundo. Toromítico.