ANA MARIA
ORTEGA ALVAREZ
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (34) Publicaciones de ANA MARIA ORTEGA ALVAREZ
2024
-
Typology of Firms by Innovation Performance: A Cluster Analysis of a Regional Innovation System
Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 148-156
2023
-
Psychological pricing: Myth or reality? The impact of nine-ending prices on purchasing attitudes and brand revenue
Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 71
2022
-
Autonomous cycles of data analysis tasks for innovation processes in MSMEs
Applied Computing and Informatics
-
User Acceptance of Information Technology Systems as a Driver of Innovation in the Colombian Fashion Industry: An Abstract
Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 171-172
-
Worldwide trends in the scientific production on soccer players market value, a bibliometric analysis using bibliometrix R-tool
Team Performance Management, Vol. 28, Núm. 5-6, pp. 415-440
2021
-
Desarrollo de competencias transversales en el Grado en Relaciones Laborales y RRHH
Conference proceedings. CIVINEDU 2021: 5th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation
2020
-
Determinants of innovation performance of organizations in a regional innovation system from a developing country
International Journal of Innovation Science, Vol. 12, Núm. 3, pp. 345-362
2018
-
Colombian consumers’ outshopping of apparel in the U.S.
International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol. 28, Núm. 2, pp. 137-156
-
Regional innovation systems: Systematic literature review and recommendations for future research
Cogent Business and Management, Vol. 5, Núm. 1
2017
-
Effectuation-causation: what happens in new product development?
Management Decision, Vol. 55, Núm. 8, pp. 1717-1735
-
International Consumers’ Apparel Outshopping in the USA: An Extended Abstract
Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 389-394
2015
-
Information: The source of entrepreneurial activity
Social Science Information, Vol. 54, Núm. 3, pp. 280-298
2013
-
Cómo responder a entornos turbulentos: opciones y efectos de la capacidad dinámica de desarrollo de nuevos productos
Economía industrial, Núm. 388, pp. 103-110
2012
-
El desarrollo de nuevos productos a la luz y a la sombra de las capacidades dinámicas
Cuadernos de Administracion, Vol. 25, Núm. 45, pp. 113-135
2011
-
Experiencia de innovación docente. Aprender pensando: herramienta de autoevaluación del alumnado
Desarrollo profesional y práctica educativa del profesorado (Servicio de Publicaciones), pp. 131-140
-
Proyecto de innovación educativa: aplicación de la herramienta aprender pensando nivel universitario (hapu) adaptada a formato electrónico
Univest 2011: III Congreso Internacional "La autogestión del aprendizaje" (Universitat de Girona = Universidad de Gerona)
-
Proyecto de innovación: la Herramienta Aprender Pensando en formato electrónico
Conferência Ibérica Inovação na Educação com TIC (ieTIC 2011)
2010
-
Aprender pensando: la mejora del proceso de aprendizaje
Investigación e innovación de la docencia universitaria en el Espacio Europeo de Educación Superior: experiencias (Madrid : Editorial Universitaria Ramón Areces : Universidad Nacional de Educación a Distancia, D.L. 2010), pp. 58-66
2009
-
Aprender pensando: estrategias de aprendizaje autoregulado
UNIVEST 09 [Recurs electrònic]: II Congrés Internacional "Claus per a la implicació de l'estudiant a la universitat" : Girona, 11-13/11/2009
2008
-
Algunas consideraciones sobre las cooperativas de iniciativa social en el marco del fomento de empleo y la inserción laboral: una perspectiva jurídico-económica
CIRIEC - España. Revista jurídica de economía social y cooperativa, Núm. 19, pp. 55-77