MYRIAM DE LA
IGLESIA GUTIERREZ
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (41) Publicaciones de MYRIAM DE LA IGLESIA GUTIERREZ
2023
-
Aproximación a la comunicación referencial de niñas y adolescentes con trastornos del espectro autista
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 392-404
-
Estudio del Trastorno por déficit de naturaleza en los Trastornos del Espectro Autista
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 415-423
2021
-
Understanding the people confined by the Covid-19 pandemic: a qualitative analysis
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 42, Núm. 3, pp. 677-700
-
“Surviving the Violence, Humiliation, and Loneliness Means Getting High”: Violence, Loneliness, and Health of Female Sex Workers
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 36, Núm. 9-10, pp. 4593-4614
2020
-
Coordinación docente e interdisciplinariedad para la adquisición de competencias en el Grado de Educación Primaria e Infantil: Percepciones de alumnado y profesorado
Tendencias pedagógicas, Núm. 35, pp. 102-117
2019
-
Intervención psicoeducativa en personas con autismo de alto funcionamiento y síndrome de Asperger: manual práctico
CEPE Ciencias de la Educación Preescolar y Especial
2018
-
Exploring causes and consequences of sex workers' psychological health: Implications for health care policy. A study conducted in Spain
Health Care for Women International, Vol. 39, Núm. 8, pp. 844-858
2017
-
Detección de necesidades de conocimiento y uso de estrategias para favorecer la estructuración del pensamiento y la comprensión profunda en la formación inicial de maestros de educación infantil y primaria
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
-
Enhancing learning and the undergraduate experience: the influence of previous experiences and hourly availability on anxiety before final degree project
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
Laboratory of children's experiences: research on scientific and critical thinking
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2016
-
Ansiedad diferencial por género en una muestra de estudiantes universitarios que realizan el trabajo fin de grado (TFG)
CUICIID 2016: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
-
Ansiedad en alumnos y alumnas universitarios ante el Trabajo Fin de Grado (TFG)
Aula virtual: contenidos y elementos (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 87-98
-
Barriers to learning: psychosocial factors related to the risk factors for suicide in high functioning autism spectrum disorders
Inted2016: 10th international technology, education and development conference
-
Educational research experience: increase in the quality communicative of a group of children with high functioning autism spectrum disorder using a training in referential communication skills
Inted2016: 10th international technology, education and development conference
-
NEUROSCIENCE IN EDUCATION: AUTISM SPECTRUM DISORDER AND MOOD DISORDERS
EDULEARN16: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
Profils de développement dans le Trouble du Spectre de l'Autisme (TSA), avec ou sans déficience intellectuelle sévère. Implications pour l'évaluation et l'intervention
Devenir, Vol. 28, Núm. 4, pp. 255-272
-
Special education: communication in neurodevelopmental disorders
Edulearn16: 8th international conference on education and new learning technologies
-
The variability of the cognitive and socio-emotional development of children with autism spectrum disorder in connection with the severity of the disorders
Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence, Vol. 64, Núm. 6, pp. 376-382
2015
-
El arte de tutorizar un tfg
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Findings of a cooperative intervention for inclusion of a child with autism spectrum disorder. A pilot study
Edulearn15: 7th international conference on education and new learning technologies