VERONICA
VELASCO GONZALEZ
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publicaciones (62) Publicaciones de VERONICA VELASCO GONZALEZ
2024
-
Models Used by Nurse Case Managers in Different Autonomous Communities in Spain: A Scoping Review
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 7
2023
-
Ancianos, medicación y riesgos asociados: datos del Sistema Español de Farmacovigilancia (SEFV-H)
Adaptación a nuevas demandas para la actualización de competencias en salud a lo largo del ciclo vital (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 143-152
-
Aprendizaje-servicio en la internacionalización de los cuidados de enfermería
Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023
-
Hydroxychloroquine safety in Covid-19 vs non-Covid-19 patients: analysis of differences and potential interactions
Expert Opinion on Drug Safety, Vol. 22, Núm. 1, pp. 71-79
-
Implicación de la senescencia vascular en las principales causas de muertede los países de altos ingresos
Adaptación a nuevas demandas para la actualización de competencias en salud a lo largo del ciclo vital (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 225-234
-
Innovación docente intensiva en la internacionalización de los cuidados de Enfermería
Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023
-
Relación del estado funcional, calidad de vida autopercibida y otros parámetros, con el riesgo clínico de personas mayores
Adaptación a nuevas demandas para la actualización de competencias en salud a lo largo del ciclo vital (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 181-186
2022
-
COVID-19 Infection among Nursing Students in Spain: The Risk Perception, Perceived Risk Factors, Coping Style, Preventive Knowledge of the Disease and Sense of Coherence as Psychological Predictor Variables: A Cross Sectional Survey
Nursing Reports, Vol. 12, Núm. 3, pp. 661-673
-
Design and Validation of a Questionnaire on Risk Perception, Coping Behaviors and Preventive Knowledge against COVID-19 among Nursing Students
Journal of Personalized Medicine, Vol. 12, Núm. 4
-
Effects of Antioxidants on Pain Perception in Patients with Fibromyalgia—A Systematic Review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 9
-
Haplotypes in the GC, CYP2R1 and CYP24A1 Genes and Biomarkers of Bone Mineral Metabolism in Older Adults
Nutrients, Vol. 14, Núm. 2
-
Synergism interaction between genetic polymorphisms in drug metabolizing enzymes and NSAIDs on upper gastrointestinal haemorrhage: a multicenter case-control study
Annals of medicine, Vol. 54, Núm. 1, pp. 379-392
2021
-
A multicenter case–control study of the effect of e-nos VNTR polymorphism on upper gastrointestinal hemorrhage in NSAID users
Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1
-
Analysis of burnout syndrome and resilience in nurses throughout the COVID-19 pandemic: A cross-sectional study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 19
-
Association of CNR1 and INSIG2 polymorphisms with antipsychotics-induced weight gain: a prospective nested case–control study
Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1
-
Evaluación del conocimiento sobre la resistencia a los antibióticos de los estudiantes y profesionales sociosanitarios
XXV Encuentro internacional de investigación en cuidados. Online 2021: libro de ponencias
-
Notificación de sospechas de reacciones adversas a medicamentos por enfermeras en España. Un estudio observacional descriptivo retrospectivo
Enfermería clínica, Vol. 31, Núm. 6, pp. 363-370
2020
-
Corrigendum: Influence of Polymorphisms Involved in Platelet Activation and Inflammatory Response on Aspirin-Related Upper Gastrointestinal Bleeding: A Case-Control Study (Frontiers in Pharmacology, (2020), 11, 10.3389/fphar.2020.00860)
Frontiers in Pharmacology
-
Enfermería: Calidad asistencial y grado de personalización del cuidado percibida por pacientes hospitalizados
24 International Nursing Research Conference
-
Estudiantes universitarios descubren redes sociales y edublog como medio de aprendizaje
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 1, pp. 223-239