MARIA DE LAS CANDELAS
DEVESA FERNANDEZ
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (36) Publicaciones de MARIA DE LAS CANDELAS DEVESA FERNANDEZ
2022
-
Beyond Economic Impact The Cultural and Social Effects of Arts Festivals
Managing Cultural Festivals: Tradition and Innovation in Europe (Taylor and Francis), pp. 189-209
-
Economic analysis of firms in the European film industry through their financial ratios
Social Science Journal
2021
-
Understanding tourism experiences in protected natural places: an application of the S-O-R model in national parks
AEMARK 2021: Actas del XXXII Congreso Internacional de Marketing (Jaén, 8-11 de septiembre de 2021)
2020
-
Exploring attendance at a traditional cultural event: The case of a holy week celebration
Event Management, Vol. 24, Núm. 1, pp. 153-168
-
Understanding the determinants of festival attendee spending: the role of cultural capital
International Journal of Event and Festival Management, Vol. 11, Núm. 2, pp. 145-159
2019
-
Repercusiones económicas y sociales de los festivales de música: sistemas de medición e indicadores de impacto
Trans : Transcultural Music Review = Revista Transcultural de Música, Núm. 23
2018
-
Minimizando impactos en un parque nacional a partir del análisis participativo de los servicios culturales de los ecosistemas. Reflexiones a partir de la variable “experiencia” en el P.N. Sierra de Guadarrama
II Congreso Internacional de Sociología y Antropología del Turismo
2017
-
Economic impact of a religious and tourist event: A Holy Week celebration
Tourism Economics, Vol. 23, Núm. 6, pp. 1255-1274
-
Motivation, satisfaction and loyalty in the case of a film festival: differences between local and non-local participants
Journal of Cultural Economics, Vol. 41, Núm. 2, pp. 173-195
2015
-
Factors determining attendance at a film festival
Event management, Vol. 19, Núm. 3, pp. 317-330
2014
-
Segmenting and profiling attendees of a film festival
International Journal of Event and Festival Management, Vol. 5, Núm. 2, pp. 96-115
2012
-
Evaluating intangible cultural heritage: The case of cultural festivals
City, Culture and Society, Vol. 3, Núm. 4, pp. 235-244
-
Motivation in the field of tourism: An analysis of its influence on consumer decisions and its implications for the planning of tourist services
Handbook on Psychology of Motivation: New Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 1-34
-
Repercusiones económicas y sociales de los festivales culturales: El caso del Festival Internacional de Cine de Valdivia
Eure, Vol. 38, Núm. 115, pp. 95-115
2011
-
La cultura y el turismo como factores de desarrollo
La economía de la provincia de Valladolid (Fundación Cajamar), pp. 403-433
-
Measuring the economic value and social viability of a cultural festival as a tourism prototype
Tourism Economics
2010
-
Evaluación de políticas culturales: valor y rentabilidad social de un festival cultural
XVII Encuentro de Economía Pública: políticas públicas ante la crisis
-
Motivación, satisfacción y lealtad en el turismo: El caso de un destino de interior
REME, Vol. 13, Núm. 35
-
The role of motivation in visitor satisfaction: Empirical evidence in rural tourism
Tourism Management, Vol. 31, Núm. 4, pp. 547-552
2009
-
Análisis económico de la demanda de un festival cultural
Estudios de economía aplicada, Vol. 27, Núm. 1, pp. 139-160