JAVIER
BOBO PINILLA
PROFESOR AYUDANTE DOCTOR
Publicacions (30) Publicacions de JAVIER BOBO PINILLA
2024
-
Enseñando los ecosistemas a través del puzzle como técnica de aprendizaje cooperativo
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490
-
Evaluación de una App educativa basada en procesos indagatorios
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Explorando las ideas previas de futuros docentes de Educación Primaria sobre el ciclo biogeoquímico del nitrógeno
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions
Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253
-
Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Proyecto Impactos climáticos en la educación y medidas de adaptación basadas en la naturaleza en la educación. EduHeat
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
2023
-
La competencia digital docente en los maestros en formación: autoconstrucción de materiales digitales
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 4, pp. 135-150
-
Molecular evidence and environmental niche evolution at the origin of the disjunct distribution in three mountain endemic Tephroseris (Asteraceae) of the Mediterranean basin
Alpine Botany, Vol. 133, Núm. 2, pp. 117-133
-
Overcoming plant blindness: are the future teachers ready?
Journal of Biological Education
-
Plant awareness disparity among students of different educational levels in Spain
European Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 11, Núm. 2, pp. 234-248
-
Teaching digestive system: Spanish pre-service teacher’s learning difficulties and alternative conceptions
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 4
2022
-
Conservation and Phylogeography of Plants: From the Mediterranean to the Rest of the World
Diversity, Vol. 14, Núm. 2
-
Spatially explicit assessment of genetic variation to inform conservation effort for an endangered Mediterranean conifer, Cedrus atlantica
Ecology and Evolution, Vol. 12, Núm. 12
2021
-
Análisis del conocimiento sobre animales y plantas en Educación Secundaria Obligatoria
Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 (Dykinson), pp. 1346-1355
-
Genetic conservation strategies of endemic plants from edaphic habitat islands: The case of Jacobaea auricula (Asteraceae)
Journal for Nature Conservation, Vol. 61
-
Genetic similarities versus morphological resemblance: Unraveling a polyploid complex in a Mediterranean biodiversity hotspot
Molecular Phylogenetics and Evolution, Vol. 155
-
Hybridization as a biodiversity driver: the case of Veronica × gundisalvi
Mediterranean Botany, Vol. 42
-
Looking for a successful translocation: the case of Astragalus edulis
Mediterranean Botany, Vol. 42
-
Phylogeny and phylogeography of Arenaria section Pseudomoehringia
Journal of Systematics and Evolution, Vol. 59, Núm. 2, pp. 298-315