ANGELA
ZAMORA MENENDEZ
Investigadora en el periodo 2018-2020
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (7)
2021
-
The role of motivation on secondary school students’ causal attributions to choose or abandon chemistry
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 22, Núm. 1, pp. 77-92
2019
-
El papel de la detección de errores en el aprendizaje autorregulado: efectos sobre el rendimiento académico
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
The use of classmates as a self-motivation strategy from the perspective of self-regulated learning
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JUN
2018
-
A model of the role of error detection and self-regulation in academic performance
Journal of Educational Research, Vol. 111, Núm. 5, pp. 595-602
-
Academic Goals in Relation to Motivational Self-Regulation Value Strategies
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Vol. 20, Núm. 2, pp. 15-24
-
El uso de los errores como herramienta del aprendizaje autorregulado en estudiantes de secundaria
Aula abierta, Vol. 47, Núm. 2, pp. 229-236
-
Error detection and self-assessment as mechanisms to promote self-regulation of learning among secondary education students
Journal of Educational Research, Vol. 111, Núm. 2, pp. 175-185