SANTIAGO
GUIJARRO ROMERO
Investigador en el periodo 2022-2024
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (17)
2024
-
Criterion-Related Validity of Consumer-Wearable Activity Trackers for Estimating Steps in Primary Schoolchildren under Controlled Conditions: Fit-Person Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 23, Núm. 1, pp. 79-96
-
Desarrollo y validación de una prueba escrita objetiva de elección múltiple para evaluar el conocimiento del entorno para el acondicionamiento físico (CENAFI) en escolares
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 426-441
-
Opiniones de los participantes en una intervención para el fomento de la actividad física en el contexto escolar: Estudio Fit-Person
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 1053-1062
2023
-
Effect of an activity wristband-based intermittent teaching unit in Physical Education on studentsʼ physical activity and its psychological mediators: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Validity of activity wristbands for estimating daily physical activity in primary schoolchildren under free-living conditions: School-Fit study
Frontiers in Public Health, Vol. 11
-
Validity of the Xiaomi Mi Band 2, 3, 4 and 5 Wristbands for Assessing Physical Activity in 12-to-18-Year-Old Adolescents under Unstructured Free-Living Conditions. Fit-Person Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 22, Núm. 2, pp. 196-211
2022
-
Are Wrist-Worn Activity Trackers and Mobile Applications Valid for Assessing Physical Activity in High School Students? Wearfit Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 21, Núm. 3, pp. 356-375
-
Could an intermittent Physical Education-based fitness teaching unit affect secondary school students' motivation, autotelic experience, and physical selfconcept? A cluster-randomized controlled trial
Physical Activity Review, Vol. 10, Núm. 1, pp. 31-43
-
Effect of an Inside–Outside School Alternated Teaching Unit of Knowledge of the Environment for Practicing Physical Activity: A Cluster Randomized Control Trial
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-158
-
Effects of Consumer-Wearable Activity Tracker-Based Programs on Objectively Measured Daily Physical Activity and Sedentary Behavior Among School-Aged Children: A Systematic Review and Meta-analysis
Sports Medicine - Open, Vol. 8, Núm. 1
-
High School Students’ Accelerometer-Measured Physical Activity and Sedentary Behavior by Motivational Profiles Toward Physical Activity
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 93, Núm. 4, pp. 869-879
-
Letter to the editor regarding the article entitled “School physical education-based reinforced program through moderate-to-vigorous physical activity improves and maintains school children's cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial” – Author's reply
Science and Sports
-
Monitores portátiles de actividad física: Cómo utilizarlos con escolares de educación primaria? Estudio School-Fit
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 3
-
Propuesta de intervención para el uso autónomo y progresivo de pulseras de actividad física
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 116
-
School physical education-based reinforced program through moderate-to-vigorous physical activity improves and maintains schoolchildren's cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial
Science and Sports, Vol. 37, Núm. 1, pp. 74.e1-74.e12
-
Validez de dispositivos de actividad física en condiciones estructuradas con escolares de Primaria: estudio Fit-Person
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 117
-
Validez de pulseras de fitness para evaluar la actividad física diaria en escolares: Estudio School-Fit
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 4