Publicaciones (29) Publicaciones de SANTIAGO GUIJARRO ROMERO

2023

  1. Effect of an activity wristband-based intermittent teaching unit in Physical Education on studentsʼ physical activity and its psychological mediators: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  2. Embodied strategies for public speaking anxiety: evaluation of the Corp-Oral program

    Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 17

  3. Fomento de hábitos saludables de actividad física mediante una gamificación en escolares desde la Educación Física: La aventura de Andaluzo

    Perpetuum mobile: conocimiento, investigación e innovación en la sociedad actual (Octaedro), pp. 74

  4. Promoción de un estilo de vida activo y saludable en estudiantes de Educación Primaria desde la Educación Física escolar

    Perpetuum mobile: conocimiento, investigación e innovación en la sociedad actual (Octaedro), pp. 62

  5. Sport-Sciences University students’ perceptions related to the use of debates and e-portfolios as student-centered learning strategie

    Ágora para la educación física y el deporte, Núm. 25, pp. 117-139

  6. Traducción de las directrices de la OMS sobre actividad física para escolares a pasos/día: Resultados preliminares de una revisión sistemática

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  7. Validity of activity wristbands for estimating daily physical activity in primary schoolchildren under free-living conditions: School-Fit study

    Frontiers in Public Health, Vol. 11

  8. Validity of the Xiaomi Mi Band 2, 3, 4 and 5 Wristbands for Assessing Physical Activity in 12-to-18-Year-Old Adolescents under Unstructured Free-Living Conditions. Fit-Person Study

    Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 22, Núm. 2, pp. 196-211

  9. ¿Cómo puede el profesorado de Educación Física fomentar hábitos saludables de Actividad Física en Educación Secundaria Obligatoria?: Una unidad didáctica intermitente gamificada

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge