Argitalpenak (19) MARIA CARMEN HERNANDEZ DIEZ argitalpenak

2021

  1. Identifying users from the interaction with a door handle

    Pervasive and Mobile Computing, Vol. 70

2020

  1. Implementación ISO 27001 en industria 4.0

    ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 262-267

2016

  1. Open source platform for collaborative construction of wearable sensor datasets for human motion analysis and an application for gait analysis

    Journal of Biomedical Informatics, Vol. 63, pp. 249-258

  2. Teaching and learning physics with smartphones

    Blended Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 866-885

2015

  1. Teaching and learning physics with smartphones

    Journal of Cases on Information Technology, Vol. 17, Núm. 1, pp. 31-50

2014

  1. A survey on mobile devices use by university students

    Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida: actas del XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE' 14)

  2. A survey on mobile devices use by university students

    2014 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2014

  3. Mobile phones for teaching physics: Using applications and sensors

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. STUDY OF THE EDUCATIONAL IMPACT OF ACTIVITIES USING SCRATCH (TM) IN FIRST-YEAR STUDENTS IN SECONDARY EDUCATION

    EDULEARN14: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

2010

  1. A software product line approach for e-commerce systems

    Proceedings - IEEE International Conference on E-Business Engineering, ICEBE 2010

2009

  1. Product line development of web systems with conventional tools

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2007

  1. Adecuación de la titulación de diplomado en Estadística de la Universidad de Valladolid al EEES

    Experiencias de innovación docente en la Universidad de Valladolid (Universidad de Valladolid), pp. 487-500

  2. Participación y dedicación de los estudiantes: Una perspectiva desde el proyecto piloto de diplomado en estadística de la Universidad de Valladolid

    Experiencias de implantación de metodologías ECTS en cursos piloto completos: II Jornadas Nacionales de Metodologías ECTS. Badajoz, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 (Servicio de Publicaciones)

2006

  1. Experiencias de aprendizaje activo en la enseñanza de la Ingeniería Informática

    Los estudios de Ingeniería Informática en el espacio europeo de Educación Superior [Archivo de ordenador] (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 39-54

  2. Integración transversal de de las asignaturas de Bases de Datos e Ingeniería del Software I

    Los estudios de Ingeniería Informática en el espacio europeo de Educación Superior [Archivo de ordenador] (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 55-64

2002

  1. La fase de abstracción conceptual en reingeniería de bases de datos mediante análisis de conceptos formales

    VII Jornadas de Ingeniería del Software y Bases de Datos (JISBD 2002)

  2. Una Herramienta para el Aprendizaje del Álgebra Relacional

    VIII Jornadas de Enseñanza Universitaria de la Informática: JENUI 2002