Artículos (40) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A neural network to retrieve cloud cover from all-sky cameras: A case of study over Antarctica

    Quarterly Journal of the Royal Meteorological Society, Vol. 150, Núm. 764, pp. 4631-4649

  2. APPROACHING STATISTICS AS A DISTINCT SUBJECT AND ITS IMPACT ON REASONING AND CONCEPTUAL ERRORS

    Revista de Gestao Social e Ambiental , Vol. 18, Núm. 4

  3. Abelian and consta-Abelian polyadic codes over affine algebras with a finite commutative chain coefficient ring

    Cryptography and Communications

  4. Actividades basadas en el juego para el aprendizaje de la fisiopatología de los trastornos de la nutrición

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 8, Núm. 1, pp. 15-35

  5. Análisis de una experiencia de utilización de asistentes de IA en Programación Orientada a Objetos

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 85-92

  6. Diseño y validación de una checklist para facilitar al profesorado de Primaria la evaluación del riesgo de discalculia en su alumnado

    Revista de Educación Inclusiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 53-70

  7. Educational innovation in Diario de la Educación (2015-2022): pedagogical press for transformation

    Revista Lusofona de Educacao, Vol. 62, Núm. 62, pp. 199-218

  8. El papel de las emociones en la enseñanza de la Educomunicación en Educación Primaria

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 181-202

  9. Enseñanza-aprendizaje de causalidad histórica en educación infantil. Problemas detectados y planteamiento de soluciones en tres grupos de alumnos

    Revista de Historia y Geografía, Núm. 50, pp. 125-147

  10. Epistemic emotions and pre-service mathematics teachers’ knowledge for teaching

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1223-1237

  11. Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490

  12. Evaluating climate change competence in pre-teens: Instrument development and validation

    Journal of Environmental Psychology, Vol. 96

  13. Explorando iconos culturales medievales en Educación Primaria: comparativa en manuales escolares de Cataluña y Castilla y León

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 35-50

  14. Factores que influyen en las actitudes hacia la ciencia del alumnado de sexto curso de Educación Primaria

    Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 39, Núm. 1, pp. 128-152

  15. Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions

    Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253

  16. How to learn and teach a foreign language through computational thinking: Suggestions based on a systematic review

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 52

  17. Influence of controlled environmental conditions in potential salivary ocular pain biomarkers for enhancing the assessment of ocular pain

    PloS one, Vol. 19, Núm. 1, pp. e0296764

  18. Inquiry-based mathematics education and attitudes towards mathematics: tracking profiles for teaching

    Mathematics Education Research Journal, Vol. 36, Núm. 3, pp. 715-743

  19. Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1

  20. La cartografía en los libros de texto de Educación Primaria: comparativa entre LOMCE y LOMLOE

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 46, pp. 73-88