Departamento
Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática
Artículos (40) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A neural network to retrieve cloud cover from all-sky cameras: A case of study over Antarctica
Quarterly Journal of the Royal Meteorological Society, Vol. 150, Núm. 764, pp. 4631-4649
-
APPROACHING STATISTICS AS A DISTINCT SUBJECT AND ITS IMPACT ON REASONING AND CONCEPTUAL ERRORS
Revista de Gestao Social e Ambiental , Vol. 18, Núm. 4
-
Abelian and consta-Abelian polyadic codes over affine algebras with a finite commutative chain coefficient ring
Cryptography and Communications
-
Actividades basadas en el juego para el aprendizaje de la fisiopatología de los trastornos de la nutrición
Ápice: revista de educación científica, Vol. 8, Núm. 1, pp. 15-35
-
Análisis de una experiencia de utilización de asistentes de IA en Programación Orientada a Objetos
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 85-92
-
Diseño y validación de una checklist para facilitar al profesorado de Primaria la evaluación del riesgo de discalculia en su alumnado
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 17, Núm. 1, pp. 53-70
-
Educational innovation in Diario de la Educación (2015-2022): pedagogical press for transformation
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 62, Núm. 62, pp. 199-218
-
El papel de las emociones en la enseñanza de la Educomunicación en Educación Primaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 181-202
-
Enseñanza-aprendizaje de causalidad histórica en educación infantil. Problemas detectados y planteamiento de soluciones en tres grupos de alumnos
Revista de Historia y Geografía, Núm. 50, pp. 125-147
-
Epistemic emotions and pre-service mathematics teachers’ knowledge for teaching
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1223-1237
-
Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490
-
Evaluating climate change competence in pre-teens: Instrument development and validation
Journal of Environmental Psychology, Vol. 96
-
Explorando iconos culturales medievales en Educación Primaria: comparativa en manuales escolares de Cataluña y Castilla y León
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 35-50
-
Factores que influyen en las actitudes hacia la ciencia del alumnado de sexto curso de Educación Primaria
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 39, Núm. 1, pp. 128-152
-
Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions
Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253
-
How to learn and teach a foreign language through computational thinking: Suggestions based on a systematic review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 52
-
Influence of controlled environmental conditions in potential salivary ocular pain biomarkers for enhancing the assessment of ocular pain
PloS one, Vol. 19, Núm. 1, pp. e0296764
-
Inquiry-based mathematics education and attitudes towards mathematics: tracking profiles for teaching
Mathematics Education Research Journal, Vol. 36, Núm. 3, pp. 715-743
-
Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
La cartografía en los libros de texto de Educación Primaria: comparativa entre LOMCE y LOMLOE
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 46, pp. 73-88