Tesis dirigides (142) Tesis dirigides per membres de Departament Mostra les tesis defensades

2024

  1. Heart rate variability analysis in pediatric obstructive sleep apnea: automated signal processing to identify biomarkers and help in the diagnosis

    MARTÍN MONTERO, ADRIÁN

    Dirigida per ROBERTO HORNERO SANCHEZ y GONZALO CESAR GUTIERREZ TOBAL

2021

  1. A multimodal analysis of magnetic resonance imaging for the study of brain abnormalities in migraine: gray matter morphometry, white matter integrity and structural connectivity

    Planchuelo Gómez, Álvaro

    Dirigida per SANTIAGO AJA FERNANDEZ y RODRIGO DE LUIS GARCIA
  2. Aportaciones de las tecnologías de la información y las comunicaciones, y de fabricación, a la práctica clínica y la docencia en medicina. Dos pruebas de concepto

    Calabia Del Campo, Jua Lorenzo

    Dirigida per CARLOS ALBEROLA LOPEZ, FELIX JESUS DE PAZ FERNANDEZ y RODRIGO DE LUIS GARCIA
  3. Automated analysis of the oximetry signal to simplify the diagnosis of pediatric sleep apnea: from feature-engineering to deep-learning approaches

    Vaquerizo Villar, Fernando

    Dirigida per ROBERTO HORNERO SANCHEZ y DANIEL ALVAREZ GONZALEZ
  4. Caracterización de guiones cscl con definición de flujo de artefactos y apoyo conceptual al diseño mediante un catálogo de patrones

    BORDIÉS LÓPEZ, OSMEL

    Dirigida per IOANNIS DIMITRIADIS DAMOULIS
  5. Contribución a técnicas de procesado de imagen relacionadas con ecuaciones en derivadas parciales para la ayuda al diagnóstico de cardiopatías mediante resonancia magnética de realce tardío

    Merino Caviedes, Susana

    Dirigida per MARCOS ANTONIO MARTIN FERNANDEZ
  6. Contributions on groupwise registration for cardiac cine magnetic resonance reconstruction

    Godino Moya, Alejandro

    Dirigida per CARLOS ALBEROLA LOPEZ y MARCOS ANTONIO MARTIN FERNANDEZ
  7. Optimized acquisition and estimation techniques in diffusion mri for quantitative imaging

    Peña Nogales, Óscar

    Dirigida per SANTIAGO AJA FERNANDEZ y RODRIGO DE LUIS GARCIA
  8. Supporting practitioners in the gamification of moocs through reward-based strategies

    Ortega Arranz, Alejandro

    Dirigida per ALEJANDRA MARTINEZ MONES y MIGUEL LUIS BOTE LORENZO