BENITO
ARIAS MARTINEZ
Investigador en el periodo 1993-2021
Publicaciones en las que colabora con BENITO ARIAS MARTINEZ (43)
2024
-
A valid and reliable explanatory model of learning processes in heritage education
Heritage Science, Vol. 12, Núm. 1
-
Q-Herilearn: Assessing heritage learning in digital environments. A mixed approach with factor and IRT models
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 3 March
2023
-
Q-Herilearn Scale data
Science Data Bank
2022
-
HERITAGE CONCEPTUALIZATION IN DIGITAL ENVIRONMENTS THROUGH TRAINEE TEACHER IDENTITY REFERENTS
Educacao e Sociedade, Vol. 43
2021
-
Quantitative research in education
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 35-51
2020
-
Evaluación: psicometría
Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 95-119
2019
-
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85
2018
-
Aulas inclusivas construidas desde el diagnóstico
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 3, pp. 7-25
-
La estructura de las actitudes hacia las personas con discapacidad: modelos de redes y modelos estructurales
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 1, pp. 69-87
-
Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism: The Ties that Build?
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 48, Núm. 9, pp. 2980-2994
2016
-
Entornos comunicativos de aprendizaje: Coordenadas para comprender los procesos de aprendizaje y el CSCL
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 20, Núm. 3, pp. 627-657
-
Evaluación de actitudes de los profesionales hacia las personas con discapacidad
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 47, Núm. 2, pp. 7-41
-
The Social Anxiety Questionnaire for Children: Cross-Cultural Assessment with a New Self-Report Measure
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, Vol. 38, Núm. 4, pp. 695-709
-
Validation of the social anxiety questionnaire for adults (SAQ) in Mexico
Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 33, Núm. 1, pp. 30-40
2015
-
An in-depth psychometric analysis of the Connor-Davidson Resilience Scale: Calibration with Rasch-Andrich model
Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 13, Núm. 1
-
Psychometric properties of an innovative self-report measure: The social anxiety questionnaire for adults
Psychological Assessment, Vol. 27, Núm. 3, pp. 997-1012
2014
-
Differences in social anxiety between men and women across 18 countries
Personality and Individual Differences, Vol. 64, pp. 35-40
-
Evaluación de las habilidades sociales en adultos con discapacidad intelectual: calibración de la escala SPSS-R mediante el modelo de Rasch
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 22, Núm. 3, pp. 479-500
-
Trastorno de ansiedad social (fobia social): características clínicas y diagnósticas
Manual de psicopatología y trastornos psicológicos (Pirámide), pp. 183-217