Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universitat Rovira i Virgili (17)

2022

  1. Emotional Intelligence, Psychological Well-Being and Burnout of Active and In-Training Teachers

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6

2020

  1. Estrategias de afrontamiento del estrés académico universitario: educación infantil-primaria

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 23, Núm. 2, pp. 165-186

2017

  1. El docente en la sociedad digital: Una propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 21, Núm. 1, pp. 403-422

  2. La presencia social en entornos virtuales 3d: reflexiones a partir de una experiencia en la Universidad

    Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 50, pp. 137-146

2016

  1. ETeach3D

    Journal of Educational Computing Research, Vol. 54, Núm. 6, pp. 816-839

  2. El e-portafolio y las prácticas externas

    Tecnologías para la evaluación del prácticum y las prácticas externas en contextos multidisciplinares (Gtea), pp. 68-88

  3. La comunicación en entornos simulados para el aprendizaje

    Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 72, Núm. 2

  4. Learning patterns as criterion for forming work groups in 3D simulation learning environments

    International Journal of Distance Education Technologies, Vol. 14, Núm. 4, pp. 27-40

  5. Perfiles de aprendizaje y trabajo colaborativo en entornos de simulación en 3D

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 2, pp. 193-215

  6. Student perceptions of ePortfolio as competence assessment during the practical training period for early childhood and primary school teaching

    Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL

2015

  1. Hardiness as a moderator variable between the Big-Five Model and work effort

    Personality and Individual Differences, Vol. 85, pp. 105-110

2014

  1. 3D simulation as a learning environment for acquiring the skill of self-management: An experience involving Spanish university students of Education

    Journal of Educational Computing Research, Vol. 51, Núm. 3, pp. 295-309

  2. Developing self-management and teamwork using digital games in 3D simulations

    Australasian Journal of Educational Technology, Vol. 30, Núm. 6, pp. 634-651

2011

  1. El perfil de los técnicos del deporte escolar en un contexto europeo

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 11, Núm. 42

  2. Exploring the relationship among learning patterns, personality traits, and academic performance in freshmen

    Educational Research and Evaluation, Vol. 17, Núm. 3, pp. 175-192

  3. SIMUL@: 3D spaces to learn generic skills. A pilot study with education students

    Proceedings of the International Conference on e-Learning, ICEL