Publicaciones (151) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. "Ensayos mínimos sobre la universidad deseada"

    Innovación educativa, Núm. 32

  2. (Un)Broken: Lateral violence among hospital nurses, user violence, burnout, and general health: A structural equation modeling analysis

    Frontiers in Medicine, Vol. 9

  3. A World Through Glass: A Narrative Around the Family Experiences During the Confinement of COVID-19

    Journal of Family Issues, Vol. 43, Núm. 6, pp. 1481-1496

  4. Abriendo puertas a la sostenibilidad desde la educación matemática

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 95, pp. 31-36

  5. Análisis histórico de las revistas infantiles digitalizadas en la Biblioteca Nacional de España

    Participación, innovación y emprendimiento en la escuela (Dykinson), pp. 647-652

  6. ApS con fuentes orales para hacer frente a la España vaciada en Educación Infantil

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 43, pp. 53-70

  7. Aprendizaje expandido: Gestión de una comunidad de práctica online para educadores físicos

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 88, pp. 765-786

  8. Arte Ecosocial. Otras maneras de pensar, hacer y sentir

    Arte, individuo y sociedad, Vol. 34, Núm. 4, pp. 1621-1622

  9. Assessing Cyberbullying in Adolescence: New Evidence for the Spanish Version of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire (ECIP-Q)

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21

  10. Assessment of Non-physical User Violence and Burnout in Primary Health Care Professionals. The Modulating Role of Job Satisfaction

    Frontiers in Public Health, Vol. 10

  11. Association between attitudes toward violence and violent behavior in the school context: a systematic review and correlational meta-analysis

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 51-60

  12. Attitudes Towards School Violence: A Qualitative Study With Spanish Children

    Journal of Interpersonal Violence, Vol. 37, Núm. 13-14, pp. NP10782-NP10809

  13. Attitudes towards school violence based on aporophobia. A qualitative study

    Frontiers in Education, Vol. 7

  14. Bermúdez, Silvia y Johnson, Roberta. Una nueva historia de los feminismos ibéricos. Valencia, Tirant Lo Blanch, Tirant Humanidades Colección Feminismos, 2021. ISBN 978-84-18656-22-4. 705 páginas

    Investigaciones feministas, Vol. 13, Núm. 1, pp. 523-524

  15. Bibliometric Study of Educational Production in Iberoamerica

    TEM Journal, Vol. 11, Núm. 1, pp. 282-288

  16. Body image(s): Problematizing future physical education teachers’ beliefs about the body and physical activity through visual imagery

    European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 2, pp. 552-572

  17. Brazilian Influences on Popular Education in Spain: The Hallmarks of Paulo Freire in Enrique de Castro’s Work

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 11, Núm. 2, pp. 246-258

  18. Bullying in adolescence: impact on socioemotional and behavioral adjustment

    Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 2, pp. 141-148

  19. Cajas de recompensa o loot boxes en videojuegos: Historia, legislación, riesgos y prevención

    Los videojuegos en la sociedad de la información: una visión holística

  20. Casual learn. Una herramienta para el aprendizaje del patrimonio de Castilla y León en entornos formales y no formales

    Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones (Verdelis), pp. 275-281