Caminos dialógicosintercambio y aprendizaje compartido entre dos realidades educativas

  1. Arribas-Cubero, Higinio Francisco 1
  2. García Martín, Rubén
  1. 1 Universidad de Valladolid
    info

    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

Revista:
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga

ISSN: 2695-2769

Año de publicación: 2023

Volumen: 4

Número: 2

Páginas: 127-136

Tipo: Artículo

DOI: 10.24310/MGNMAR.V4I2.15809 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Otras publicaciones en: Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

In this text we show you a story in motion, a way of building stories between a school teacher and a university professor who walk through nature. We start from the need to meet in friendly spaces in which to discuss what concerns us and worry us. During our walk we intertwine themes such as the public school, respect for students, resistance to change, trying to unravel the spaces and school borders. The themes are the excuse to meet and show new ways of speaking while we create shared narratives

Referencias bibliográficas

  • García Farrero, J (2014). Caminar: experiencias y prácticas formativas. Editorial UOC. http://bit.ly/3OFpNeX
  • Le Breton, D. (2015). Elogio del caminar. Siruela. http://bit.ly/3APGSgm
  • Veneno, K. (1995). Respeto [Canción]. Está muy bien eso del cariño. RCA BMG.