InCorpora-Embodied Education
Universidad Rey Juan Carlos
Madrid, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universidad Rey Juan Carlos (18)
2024
-
Comparative Study of Physical Activity, Leisure Preferences, and Sedentary Behavior among Portuguese, Italian, and Spanish University Students
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19
-
Socio-emotional aspects articulated with content in an online teachers’ community of practice: ‘agreeable dialogue zones’
Teacher Development, Vol. 28, Núm. 2, pp. 215-243
-
‘I have normalised being treated differently’. Analysis of the experiences of foreign students in Physical Education
Physical Education and Sport Pedagogy
2023
-
International Baccalaureate Primary Years Programme: a systematic review
Journal of Research in International Education, Vol. 22, Núm. 2, pp. 149-163
2022
-
Body image(s): Problematizing future physical education teachers’ beliefs about the body and physical activity through visual imagery
European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 2, pp. 552-572
-
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 1, pp. 205-224
-
Yes, I have a disability. Does it prevent me from being a PE teacher? A qualitative approach from the point of view of future PE teachers and their families
Sport, Education and Society, Vol. 27, Núm. 2, pp. 196-209
2021
-
El reto de integrar la teoría en la práctica en la educación física escolar: exposición y análisis de un caso práctico
Innovaciones metodológicas con TIC en educación (Dykinson), pp. 179-196
-
New Images for Old Symbols: Meanings That Children Give to a Traditional Game
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Posibilidades y limitaciones de la indagación inductiva con métodos mixtos en el análisis de la dinámica de diálogo en una comunidad de práctica profesional on-line
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 22
-
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
European Physical Education Review, pp. 1-20
2020
-
Brain activity during different throwing games: Eeg exploratory study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 18, pp. 1-18
-
Evaluación formativa con los estudiantes en prácticas, para reducir la brecha teoría-práctica en la formación inicial del profesorado
Educación Física y Deporte, Vol. 39, Núm. 1
-
Peer assessment in physical education: A systematic review of the last five years
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-15
-
Teaching approaches to learn theoretical contents in physical education: A study about contour lines
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-15
-
The application of the teaching games for understanding in physical education. Systematic review of the last six years
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
2019
-
Percepción de los tutores sobre el potencial de la educación física como medio para la obtención de información sobre la evolución del alumnado en el contexto escolar español
Revista Universitaria de la Educación Física y el Deporte, Núm. 12, pp. 19-27
2018
-
(Re)Produce: desarrollo profesional docente en una comunidad de práctica virtual informal de Educación Física
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 4, Núm. 3, pp. 480-507